Heroes IV: Frakce a hrdinové

. Posted in Heroes 4 Zobrazeno: 1926

Čtvrtý díl přinesl jednu velkou novinku, co se tříd hrdinů týká. Tak jako předešlý díl, i zde má každé město dvě základní třídy hrdinů (síla a magie; vyjma barbarského města). Ale v momentě, kdy se hrdina naučí další sekundární dovednost, otevře se mu cesta k jedné z 37 pokročilých tříd. De facto tak všichni hráči stejných frakcí začínali shodně, ale v průběhu hry se na základě jejich rozhodnutí mohli jednotliví hrdinové lišit.

Novinkou také byl jakýsi "přátelský" trojúhelník, dle kterého si každá frakce (vyjma neutrálních barbarů) najímala hrdiny rovněž i od spřátelených frakcí a naopak nepřátelští hrdinové jim byli zapovězeni. To samé platilo i pro magii a kouzla.

Níže se můžete podívat, jaké základní třídy hrdinů měla každá frakce a jejich následný vývoj podle toho, které sekundární dovednosti si vyberou.

Základní třídy hrdinů (síla - magie):

 
Eden
 (Haven) 

Nekropole
(Necropolis)

 Akademie 
(Academy)

Azyl
(Asylum)

 Rezervace 
(Preserve)

Tvrz
(Stronghold) 
Síla Rytíř 
(Knight)
Rytíř Smrti
(Death Knight)
Pán
(Lord)
Zloděj
(Thief)
Lučištník
(Archer)
Barbar
(Barbarian)
 Magie  Kněz 
(Priest)
Nekromant
 (Necromancer) 
Mág
(Mage)
Čaroděj
 (Sorcerer) 
Druid

 
 Zdraví 

 Zranění 

 Útok na blízko 

 Útok na dálku 

 Obrana na blízko 

 Obrana na dálku 

 Rychlost 

 Pohyb 

 Magické body 

 Střely 
   
Barbar
100 16-24 15 0 15 15 6 25 10 0
 
Lord
100 16-24 10 0 10 10 6 22 10 0
 
Mág
100 16-24 10 0 10 10 6 22 20 0
 
Druid
100 16-24 10 0 10 10 6 28 20 0
 
Lučištník
100 16-24 10 10 15 15 6 22 10 12
 
Čaroděj
100 16-24 10 0 10 10 6 23 20 0
 
Zloděj
100 16-24 10 0 10 10 6 22 10 0
 
Nekromant
100 16-24 10 0 10 10 6 26 20 0
 
Rytíř Smrti
100 16-24 10 0 10 10 6 22 10 0
 
Rytíř
100 16-24 10 0 10 10 6 20 10 0
 
Kněz
100 16-24 10 0 10 10 6 22 20 0



Jelikož se z hrdinů ve čtvrtém díle stávají rovnocenné bojové jednotky, byl odstraněn i vliv primárních atributů hrdiny na jeho jednotky a místo toho mají hrdinové stejné vlastnosti, jako jednotky:

  •  Zdraví: Určuje počet životů, které hrdina má. Dojde-li k jejich snížení na 0, hrdina umírá.
  •  Zranění: Udává rozmezí poškození, které hrdina způsobí v boji.
  •  Útok na blízko: Číslo, kterým se zvyšuje zranění způsobené hrdinou útoky na blízko.
  •  Útok na dálku: Číslo, kterým se zvyšuje zranění způsobené hrdinou útoky na dálku (střelba).
  •  Obrana na blízko: Číslo, kterým se snižuje zranění, jež hrdina obdrží při zásahu útokem na blízko.
  •  Obrana na dálku: Číslo, kterým se snižuje zranění, jež hrdina obdrží při zásahu útokem na dálku (střelba).
  •  Rychlost: Určuje, kdy přijde hrdina na řadu v boji.
  •  Pohyb: Udává počet kroků, které hrdina ujde na mapě dobrodružství v jednom kole.
  •  Magické body: Zásoba bodů, za které hrdina sesílá kouzla.
  •  Střely: Počet střel v boji (pokud dojdou, hrdina může útočit jen na blízko či kouzly).

 

Pokročilé třídy hrdinů:

 

 
Taktika

Boj

Průzkumnictví

Urozenost

Magie Života

Magie Řádu

Magie Smrti

Magie Chaosu

Magie Přírody

Taktika
Rytíř
Rytíř Smrti
Generál Polní Maršál Velitel Křižák Iluzionista Zloduch Pyromancer Strážce Přírody

Boj
Generál Barbar
Lučištník
Hraničář Vojevůdce Paladin Bojový Mág Vrah Ohnivý Strážce Pán Zvířat

Průzkumnictví
Polní Maršál Hraničář Zloděj Cechmistr Prorok Jasnovidec Ninja Uctívač Ohně Bard

Urozenost
Velitel Vojevůdce Cechmistr Pán Kardinál Kouzelný Král Temný Pán Čarodějný Král Vládce Zvířat

Magie Života
Křižák Paladin Prorok Kardinál Kněz Mnich Temný Kněz Heretik Vyvolávač

Magie Řádu
Iluzionista Bojový Mág Jasnovidec Kouzelný Král Mnich Mág Stínový Mág Kouzelník Zaříkávač

Magie Smrti
Zloduch Vrah Ninja Temný Pán Temný Kněz Stínový Mág Nekromant Lich Démonolog

Magie Chaosu
Pyromancer Ohnivý Strážce Uctívač Ohně Čarodějný Král Heretik Kouzelník Lich Čaroděj Černokněžník

Magie Přírody
Strážce Přírody Pán Zvířat Bard Vládce Zvířat Vyvolávač Zaříkávač Démonolog Černokněžník Druid


Arcimág: +20% k síle všech kouzel (oproti výše uvedeným, aby hrdina postoupil na tuto pokročilou třídu, musí se naučit alespoň 3 libovolné magie).

Každá pokročilá třída dává hrdinovi speciální bonusy. Níže najdete přesný přehled a výčet všech bonusů, které získáte od dané třídy hrdiny:

  • Velitel: +2 k morálce všem jednotkám
  • Generál: +1 k morálce
  • Polní Maršál: +10% k útoku na blízko i na dálku všem vašim jednotkám
  • Křižák: maximální morálka
  • Iluzionista: +20% k síle kouzel iluzí
  • Zloduch: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Krvežíznivost" (+25% zranění na blízko)
  • Pyromancer: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Ohnivý Štít" (zraní každého, kdo na něj zblízka zaútočí)
  • Strážce Přírody: +10% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám

  • Generál: +1 k morálce
  • Hraničář: +5 k útoku na dálku
  • Vojevůdce: +5 k útoku na blízko
  • Paladin: získá Ochranu před Smrtí (50% rezistence na kouzla Smrti, zranění jednotkami Nekropole bude sníženo o 50%)
  • Bojový Mág: získá kouzlo "Kouzelná Pěst"; posílí kouzla "Kouzelná Pěst" a "Ledový Úder" o +20%
  • Vrah: rychlost a pohyb hrdiny je zvýšen o +3
  • Ohnivý Strážce: imunita na ohnivá kouzla; jednotky s ohnivými útoky mu budou působit jen 50% zranění
  • Pán Zvířat: +20% k síle kouzla "Vyvolej Vlka"

 

  • Polní Maršál: +10% k útoku na blízko i na dálku všem vašim jednotkám
  • Hraničář: +5 k útoku na dálku
  • Cechmistr: útoky hrdiny na blízko mají šanci na omráčení nepřítele
  • Prorok: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Duševní Brnění" (obrana na blízko i na dálku je zvýšena o +25%)
  • Jasnovidec: +2 k dohledu na mapě dobrodružství
  • Ninja: hrdina získá otrávený útok (zraňuje zasažené nepřátele až do konce bitvy)
  • Uctívač Ohně: +20% k síle všech ohnivých kouzel
  • Bard: maximální štěstí

  • Velitel: +2 k morálce všem jednotkám
  • Vojevůdce: +5 k útoku na blízko
  • Cechmistr: útoky hrdiny na blízko mají šanci na omráčení nepřítele
  • Kardinál: +5% k síle kouzla "Vzkříšení"
  • Kouzelný Král: zasažený nepřítel bude mít maximální neštěstí při svých útocích (platí jen na útok hrdiny na blízko)
  • Temný Pánzasažený nepřítel bude mít maximálně špatnou morálku při svých útocích (platí jen na útok hrdiny na blízko)
  • Čarodějný Král: namísto odvetného útoku prchne nepřítel o pár políček zpět (vztahuje se na útok hrdiny)
  • Vládce Zvířat+20% k síle kouzla "Vyvolej Vlka" a "Vyvolej Bílého Tygra"

  • Křižák: maximální morálka
  • Paladin: získá Ochranu před Smrtí (50% rezistence na kouzla Smrti, zranění jednotkami Nekropole bude sníženo o 50%)
  • Prorok: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Duševní Brnění" (obrana na blízko i na dálku je zvýšena o +25%)
  • Kardinál: +5% k síle kouzla "Vzkříšení"
  • Mnichzíská Ochranu před Chaosem (50% rezistence na kouzla Chaosu, zranění jednotkami Azylu bude sníženo o 50%)
  • Temný Kněz: hrdina získá upírský útok (za každé 2 body zranění si vyléčí 1 bod života)
  • Heretik: hrdina neguje veškeré ochrany při svém útoku (Ochrana před X)
  • Vyvolávač: posílí dovednost Vyvolávání (+20 bodů zkušenosti pro vyvolání jednotky denně)

  • Iluzionista: +20% k síle kouzel iluzí
  • Bojový Mág: získá kouzlo "Kouzelná Pěst"; posílí kouzla "Kouzelná Pěst" a "Ledový Úder" o +20%
  • Jasnovidec: +2 k dohledu na mapě dobrodružství
  • Kouzelný Král: zasažený nepřítel bude mít maximální neštěstí při svých útocích (platí jen na útok hrdiny na blízko)
  • Mnichzíská Ochranu před Chaosem (50% rezistence na kouzla Chaosu, zranění jednotkami Azylu bude sníženo o 50%)
  • Stínový Mág: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Rozostření" (+50% k obraně na dálku)
  • Kouzelník: snižuje cenu všech kouzel o 2 magické body
  • Zaříkávač: +20% k síle kouzel iluzí a vyvolávání

  • Zloduch: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Krvežíznivost" (+25% zranění na blízko)
  • Vrah: rychlost a pohyb hrdiny je zvýšen o +3
  • Ninja: hrdina získá otrávený útok (zraňuje zasažené nepřátele až do konce bitvy)
  • Temný Pánzasažený nepřítel bude mít maximálně špatnou morálku při svých útocích (platí jen na útok hrdiny na blízko)
  • Temný Kněz: hrdina získá upírský útok (za každé 2 body zranění si vyléčí 1 bod života)
  • Stínový Mág: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Rozostření" (+50% k obraně na dálku)
  • Lich: cíl útoku hrdiny může dočasně zestárnout (útok je snížen o -25%, obrana o -20%, rychlost a pohyb o -50%)
  • Démonologposílí kouzla vyvolávání démonů (+50 bodů zkušenosti na kouzlo)

  • Pyromancer: v boji má na sobě vždy aktivní kouzlo "Ohnivý Štít" (zraní každého, kdo na něj zblízka zaútočí)
  • Ohnivý Strážce: imunita na ohnivá kouzla; jednotky s ohnivými útoky mu budou působit jen 50% zranění
  • Uctívač Ohně: +20% k síle všech ohnivých kouzel
  • Čarodějný Král: namísto odvetného útoku prchne nepřítel o pár políček zpět (vztahuje se na útok hrdiny)
  • Heretik: hrdina neguje veškeré ochrany při svém útoku (Ochrana před X)
  • Kouzelník: snižuje cenu všech kouzel o 2 magické body
  • Lich: cíl útoku hrdiny může dočasně zestárnout (útok je snížen o -25%, obrana o -20%, rychlost a pohyb o -50%)
  • Černokněžník: +10 magických bodů navíc; regenerace 1 magického bohu denně

  • Strážce Přírody: +10% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám
  • Pán Zvířat: +20% k síle kouzla "Vyvolej Vlka"
  • Bard: maximální štěstí
  • Vládce Zvířat+20% k síle kouzla "Vyvolej Vlka" a "Vyvolej Bílého Tygra"
  • Vyvolávač: posílí dovednost Vyvolávání (+20 bodů zkušenosti pro vyvolání jednotky denně)
  • Zaříkávač: +20% k síle kouzel iluzí a vyvolávání
  • Démonologposílí kouzla vyvolávání démonů (+50 bodů zkušenosti na kouzlo)
  • Černokněžník: +10 magických bodů navíc; regenerace 1 magického bohu denně

Tags: Heroes IV

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.