Vychytávky - 5. díl (den a noc)

. Posted in Heroes 7 Zobrazeno: 819

Vítejte, studenti Heroes!
Pokud máte všechna studia za sebou nebo si jen prostě chcete odpočinout, přinášíme vám speciální vychytávky, díky nimž budou vaše mapy do Heroes VII ještě zajímavější a zábavnější.

A abychom neztráceli drahocenný čas, pustíme se rovnou do páté vychytávky, kterou je vytvoření denního cyklu. Jedno kolo tak bude den a druhé noc. Kromě vizuální stránky se bude hrdinovi zobrazovat i buff, který jej v noci posílí. Dále můžete nechat zesílit neutrální jednotky či kouzla magie temnoty během noci. Možností, jak využít střídání dne a noci, je spousta. Podívejte se nejprve na video, na kterém je vidět celý proces tvorby, a pak si povíme, jak se co a proč dělá.

Soubory ke stažení:

Mapa

(RAR 134 kB)

Shlédnuto? Tak si pojďme ukázat nejdůležitější body tvorby:

  • Nejprve vložte na mapu standardně dva hrdiny.
  • V nastavení vlastností mapy  se přepněte do záložky Players a druhého hráče změňte na Control: AI.
  • Přepněte se do Unreal Editoru a spusťte Kismet.
  • Přes pravé tlačítko začněte vkládat následující: New Event > H7Trigger_Player > Start/End turn, New Condition > Comparsion > Compare Int.
  • U porovnávání rovnou vytvořte dvě proměnné tím, že kliknete pravým tlačítkem myši na vstupy A a B a dáte Create New Variable Int.
  • A ponechejte 0 a u B změňte hodnotu Int Value na 1.
  • Dále vložte nastavení proměnné: New Action > Set Variable > Int. Pomocí zkratek Ctrl+C a Ctrl+V zkopírujte a vložte to samé.
  • Napojte oba výstupy Target na proměnnou s hodnotou 0.
  • U prvního Int přidejte hodnotu pomocí zeleného pluska Add a new item a ponechejte 0. U druhého Int stejným postupem nastavte hodnotu 1.
  • U první položky Start/End turn zaškrtněte ve vlastnostech Triggered by one player a vyberte Player 1.
  • Pro zobrazení stmívání a svítání využijeme Matinee (New Matinee).
  • Pro snadnou orientaci napište do Obj Comment zda se jedná o noc či den (NIGHT/DAY).
  • Vyberte jediné světlo ve scéně, které symbolizuje slunce a poté poklikejte na Matinee.
  • Přes pravé tlačítko vytvořte novou skupinu Add New Lightning Group a pojmenujte Sun.
  • Rovnou vymažte stopu Movement, neboť nebude třeba sluncem pohybovat, postačí změna intenzity světla.
  • Označte si stopu Brightness a stáhněte čas animace na 1s. V čase 0s vytvořte první klíčový snímek (Add Key) a posuňte se do času 1s a vložte druhý snímek.
  • Rovnou přes pravé tlačítko vyberte Set Value a nastavte hodnotu na 0.1. Tím dojde k setmění slunce.
  • Stejným postupem vytvořte i animaci pro svítání, kde pouze prohodíte hodnoty klíčových snímků, aby v čase 0s byla hodnota 0.1 a v 1s byla 5.
  • Jako poslední přidáme hrdinovi buff, který bude aktivní jen v noci a naopak ve dne mu jej odstraníme.
  • Vytvořte přes pravé tlačítko: New Action > H7Actions_Hero > Add or remove scenario hero buffs. Zkopírujte a vložte ještě jednou.
  • Na mapě klikněte a vyberte hrdinu hráče (Player 1) a v Kismetu vytvořte jeho proměnnou: New Object Var Using H7AdventureArmy_0.
  • Napojte tuto proměnnou na oba vstupy Interacting army a to samé zaškrtněte i ve vlastnostech obou objektů: Use interacting army.
  • U druhého objektu nastavte Buff operation = Remove.
  • Spusťte Content Browser a zadejte: overlook tower a vyberte A_Dungeon_OverlookTower_BuffHero (samozřejmě můžete vybrat i jiný buff či si vytvořit vlastní).
  • Ve vlastnostech najděte položku Buffs a zeleným pluskem přidejte novou položku a zelenou šipkou navažte vyhledaný buff z Content Browseru. To samé proveďte i u druhého objektu.
  • Nyní navažte všechna důležitá spojení podle videa.
  • A ještě jedna drobnost: v Matinee musíte zaškrtnout volbu Rewind on Play (u obou dvou). Je to z toho důvodu, že po prvním přehrání už by byla změna z noci na den a opačně skoková. Takto se animace vrátí na výchozí bod a přechody budou po celou dobu hraní krásně plynulé.
  • A jak to celé vlastně funguje?
  • Pokaždé, když začne nový den (kolo) hráče 1 (vás), aktivuje se skript. Ten nejprve porovná dvě proměnné A a B. Defaultně je A = 0 a B = 1. Platí tedy, že A < B (0 < 1) a skript dále pokračuje spodní větví. Proměnnou A nastaví na 1 a spustí animaci rozednění. Následně je vašemu hrdinovi odebrán buff z noci (pokud jej má). Tím se celý skript ukončí.
  • Jakmile začne další den (kolo) hráče 1 (vás), aktivuje se znova ten samý skript. Nyní se však hodnoty proměnných rovnají, platí tedy, že A == B (1 == 1) a skript dále pokračuje horní větví. Proměnnou A nastaví na 0 a spustí animaci setmění. Následně je vašemu hrdinovi přidán buff, který jej během noci posílí. Tím se celý skript ukončí a tak to pokračuje neustále dokola.

Tags: Heroes VII Mapa Editor

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.