Vychytávky - 7. díl (nastavení světel)

. Posted in Heroes 7 Zobrazeno: 888

Vítejte, studenti Heroes!
Pokud máte všechna studia za sebou nebo si jen prostě chcete odpočinout, přinášíme vám speciální vychytávky, díky nimž budou vaše mapy do Heroes VII ještě zajímavější a zábavnější.

A abychom neztráceli drahocenný čas, pustíme se rovnou do sedmé vychytávky, kterou je vytvoření a nastavení světel. Pokud se vám v oficiálních mapách líbila právě světly nastavená atmosféra, pak je dnešní díl určen právě vám. Podívejte se nejprve na video, na kterém je vidět celý proces tvorby, a pak si povíme, jak se co a proč dělá.

Soubory ke stažení:

Mapa

(RAR 8,3 MB)

Shlédnuto? Tak si pojďme ukázat nejdůležitější body tvorby:

  • Nejprve vložte na mapu standardně dva hrdiny.
  • Připravte si dekoraci, kterou budou světla osvětlovat (v našem případě Wall Ensemble).
  • Sestavte ji dle videa, aby uzavřela oba hrdiny uvnitř, kde následně vytvoříte světelné efekty.
  • Přepněte se do Unreal editoru.
  • Klikněte pravým tlačítkem myši na terén a vyberte: Add Actor > Add Light (Point). Alternativně můžete podržet klávesu [L] a stisknout levé tlačítko myši.
  • Vytáhněte světlo ze země a dvojklikem si otevřete tabulku vlastností.
  • Hodnotu Brightness (jas) nastavte na 35 (nebo si vyberte jinou hodnotu) a nastavte barvu (Light Color) na červenou.
  • Klikněte pravým tlačítkem myši na ikonku žárovky (světla) a vyberte: Convert Light > SpotLights > SpotLight. Tím z bodového světla (Point Light) vytvoříte kuželové (Spot Light).
  • Vytáhněte jej nahoru a rotací upravte tak, aby kužel světla dopadal na "okna" zdi.
  • Přepněte se na nerovnoměrné zvětšení/zmenšení (Non-uniform Scaling Mode) a dle videa protáhněte dosah světelného kužele tak, aby se červené světlo dostalo až na povrch.
  • Aby byl výsledek lépe vidět, bude zapotřebí "stáhnout" jas slunce: poklikejte na ikonku žárovky D/S a zadejte novou hodnotu Brightness: 1.
  • Jas červeného světla můžete navýšit na 45, pokud se vám zdá světlo slabé.
  • Stejným způsobem nyní vytvořte modrofialové světlo na boku a zkopírujte jej i na druhou stranu.
  • Následně si ještě vytvořte dvě klasická bílá bodová světla, jejichž barvu změňte na světle žlutou.
  • Nejdůležitější věc na závěr - je zapotřebí přepočítat všechna světla a stíny, jinak by na mapě nebyl poznat žádný rozdíl. Klikněte tedy na Build Lightning.
  • A následně na OK. Všimněte si hodnoty Build Quality: Prewiev. To znamená, že půjde jen o náhled a ten se i rychleji generuje. Chybovou hlášku na konci procesu ignorujte - jde o varování. Až budete mapu připravovat k finální distribuci, bude třeba hodnotu změnit na Production (a připravte se na dlouhé počítání).
  • A to je vše. Nebojte se experimentovat se všemi nastaveními u světel pro vytvoření té správné atmosféry na vašich mapách.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.