Budoucnost značky Might & Magic podle Ubisoftu

. Publikováno v Novinky. Zobrazeno: 379

Dnes mi do mailu, konkrétně do schránky obchodních sdělení, skočil mail od Ubosftu, který mě zve, jako hrdinu, do boje s elementy! A hned podle grafiky tohoto mailu jsem vytušil, že se jedná o zatím jen okrajově probíhající test hry Might & Magic: Elemental Guardians.

 

Pokud jste o ní ještě neslyšeli, tak jde ve zkratce o mobilní hru (Android, iOS) ze světa Might & Magic, určenou převážně mladšímu publiku. Jde o velmi podobný systém, který využívá Creature Quest od JVC: sbíráte potvory, levelujete je, vylepšujete, bojujete v PvP proti dalším hráčům nebo v příběhovém módu proti počítači. Stavíte a vylepšujete si město. Plníte úkoly.

Některé „hrdiny” poznáte hned, stejně jako jednotky ze světa Might & Magic. U některých si ale nebudete jistí, jelikož jsou zobrazeni v poněkud mladším věku, než je znáte. Vůbec celé grafické pojetí je silně stylizované a „low-poly”, což je jednak dnešní trend a jednak tím vývojáři usnadní vašim mobilním zařízením složité výpočty.

Jako spinoff značky Might & Magic pro získání nových hráčů a fanoušků mladšího věku by to bylo fajn. Jako oddechovka na cestu do školy/práce, nebo při čekání kdekoliv by to bylo rovněž fajn. Ale jako náhrada či chcete-li nástupce za Might & Magic, který máme všichni tak rádi už to tak fajn není. Bohužel Ubisoft se rozhodl, že vymaže historii a nastolí nový řád v podobě MaM: EG.

Po neúspěchu s Might & Magic X a Heroes VII se pozornost Ubisoftu zaměřila na daleký východ do Číny a snaží se o zavedení (rovněž mobilní) značky zde. O této mobilní parafrázi na Heroes III jsme již psali a vypadalo to, že tím veškerý zájem o Might & Magic končí. Jenže Ubisoft je nepoučitelný a dokud dojná kráva s logem MaM dává byť jen trochu mléka, budou ji dojit dál a dál. Nutno uznat, že to mléko (kdysi lahodné a čerstvé) je již dost zkyslé.

Nevím, kdo stojí za Guardiany, ale Erwan rozhodně ještě neřekl své poslední slovo. A aby toho nebylo málo, na kdysi obsáhlé stránce dedikované univerzu Might & Magic ( https://mightandmagic.ubi.com ) nyní najdete jen Guardiany, jako kdy Ubisoft říkal: „Might & Magic? To je přeci naše super mobilní hra! Nic jiného jsme nikdy před tím nevydali, opravdu!” Je to smutné a úsměvné zároveň, jak se firma mermomocí snaží zakrýt své neúspěchy… dalšími neúspěchy (nedávné fiasko se Showdownem).

Otázkou tak zůstává, kdo bude Guardiany hrát? Fanoušci, kteří se sami označují za tzv. „tvrdé jádro” mají své legendy v podobě Heroes III a Heroes V, které živí mody a pro chvíle oddechu tu mají již zmiňovaný Creature Quest od jejich vizionáře JvC (který je i po grafické stránce mnohem originálnější a zajímavější). Ostatní, kteří stále dávají šanci nejnovějšímu dílu (mezi ně se řadím i já), možná ze zvědavosti EG zkusí, ale pak se zase vrátí zpět. Zůstanou tak jen noví hráči, kteří však mají na výběr ze stovky podobných titulů a pokud EG nezaujmou něčím výjimečným, pak zapadnou na dno Google Play store či App store tak rychle, jak se tu objevili.

 

Rozhodl jsem se ale, že každý má mít šanci se ukázat a že není dobré hodnotit jen podle obalu, takže se 31. května 2018 vydám do školy čar a kouzel Akadimie (ne, to není překlep) :) A jelikož jsem celkem dlouho hrál CQ, budu mít alespoň s čím srovnávat (i co se monetizace týče). O výsledné dojmy se pak s vámi mile rád podělím.

Ať vás tedy elementy ochraňují!

Tags: Spinoff

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.