Heroes I: Magie a kouzla

. Publikováno v Heroes 1. Zobrazení: 7684


Magie v prvním díle Heroes je jakýmsi základem pro ostatní díly, avšak jeden prvek se příliš neosvědčil a do dalších dílů se už nepodíval. Jednalo se o absenci "many", za kterou by se sesílala jednotlivá kouzla. Místo toho se každý hrdina naučil vždy všechna kouzla (nebylo ještě žádné omezení), která měla omezený počet seslání rovnající se atributu Znalost (pokud byla tato hodnota = 5, naučil se hrdina každé kouzlo 5x). Po vyčerpání zásoby kouzel se musel hrdina vrátit tam, kde se daná kouzla naučil (do hradu či do svatyně s kouzly na mapě).

Cech Magie mohl postavit kdokoliv a čítá 4 úrovně. Takže i prostý rytíř či barbar se může naučit všem kouzlům (měl-li Knihu Kouzel). Kouzla se dělí na bojová a dobrodružná - tedy ta, která byla určena pro sesílání na mapě dobrodružství. Přesný přehled všech kouzel, jejich účinků a rozdělení dle úrovně cechu najdete v této tabulce:

Kouzlo  Cech Magie   Kategorie  Popis

Prokletí (Curse)

1

boj
Prokletá jednotka bude
působit minimální zranění.

Požehnání (Bless)

1

boj
Požehnaná jednotka bude
působit maximální zranění.

Zruš Magii (Dispel Magic)

1

boj
Z cílové jednotky odstraní
všechna kouzla.

Ochrana (Protection)

1

boj
Cílová jednotka získá
+3 k Obraně.

Teleport

1

boj
Přemístí jednu vaši jednotku
na prázdné místo na bojišti.

Zpomalení (Slow)

1 

boj
Zpomalená jednotka se bude
pohybovat jen 1 pole a přijde
na řadu jako poslední.

Ukaž Doly (View Mines)

1 

mapa
Ukáže umístění a druh dolů
na celé mapě.

Ochrana před Magií
(Anti-Magic)

2

boj
Ochrání cílovou jednotku před
všemi kouzly.

Oslepení (Blind)

2

boj
Oslepená jednotka nemůže bojovat.
Při jakémkoliv poškození se kouzlo ruší
(a jednotka oplácí útok).

Vyléčit (Cure)

2

boj
Odstraní všechna negativní kouzla
z vašich jednotek.

Blesk (Lightning Bolt)

2

boj
Způsobí poškození = 25 x Síla Kouzel.

Spěch (Haste)

2

boj
Pohyb cílové jednotky bude po
dobu trvání kouzla rychlý (fast).

Odvrať Nemrtvé (Turn Undead)

2

boj
Okamžitě zničí cílovou jednotku
nemrtvých (Duch).

Přivolej Loď (Summon Boat)

2

mapa
Přivolá nejbližší prázdnou loď.

Ukaž Artefakty (View Artifacts)

2

mapa
Ukáže umístění všech artefaktů
na celé mapě.

Zuřivost 
(Berzerker)

3

boj
Po jedno kolo bude útočit cílová
jednotka na nejbližší cíl (i přátelský).

Ohnivá Koule 
(Fireball)

3

boj
Způsobí poškození = 10 x Síla Kouzel
cílové jednotce a všem kolem (1 pole).

Paralýza 
(Paralyze)

3

boj
Cílová jednotka nemůže bojovat. 
Při jakémkoliv poškození se kouzlo
ruší (a jednotka neoplácí útok).
 
Vzkříšení (Resurrect)
 
3

boj 
Vyléčí a oživí cílovou jednotku
za 50 x Síla Kouzel životů. 

Bouře (Storm)

3

boj
Způsobí poškození = 25 x Síla Kouzel
všem jednotkám na bojišti!

Identifikuj Hrdinu (Identify Hero)

3

mapa
Zobrazí cílového hrdinu se všemi
 statistikami včetně počtu jednotek v armádě. 

Ukaž Města (View Towns)

3

mapa
Ukáže umístění všech měst/hradů
na celé mapě.

Ukaž Hrdiny (View Heroes)

3

mapa
Ukáže umístění všech hrdinů
na celé mapě.

Ukaž Suroviny (View Resources)

3

mapa
Ukáže umístění všech surovin
na celé mapě.

Armageddon
 
4

boj
Způsobí poškození = 50 x Síla Kouzel
všem jednotkám na bojišti!

Sprška Meteoritů (Meteor Shower)

4

boj
Způsobí poškození = 25 x Síla Kouzel
všem jednotkám v cílové oblasti.

 Dimenzionální Brána (Dimension Door) 

4

mapa
Přemístí aktivního hrdinu na viditelné
místo na mapě dobrodružství.

Městské Brány (Town Gate)

4

mapa
Teleportuje aktivního hrdinu do
nejbližšího přátelského města / hradu.

Ukaž Vše (View All)

4

mapa
Odhalí celou mapu.

Tags: Heroes I Kouzla

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.