Heroes III: Bašta (Rampart)

. Publikováno v Heroes 3. Zobrazení: 10153


 

Baštu zastupuje Hraničář a Druid. Výstavba většiny budov vyžaduje krystaly, stejně jako verbování nejsilnějších jednotek. Zbylé suroviny je také třeba, ale už ne v takovém množství, takže k úspěšnému rozvoji města bude zapotřebí co nejdříve zabrat důl na krystaly, nebo si alespoň postavit zásobárnu surovin a tajemný rybníček, čímž si zajistíte alespoň základní příjem krystalů a ostatních surovin.

Na nižších úrovních jsou jednotky celkem konkurence schopné a pokud si dobře ohlídáte zranitelné elfy, pak se nemusíte bát ani bitev, kde bude mít nepřítel mírnou převahu. Kompletní vojsko pak nabídne mix rychlých útočných a pomalých obranných bojovníků. K tomu dva letci, ale pouze jediný střelec, kterého je třeba bránit a nepustit k němu nepřítele. Výhodná je i taktika, kdy jednorožcem a stromovým strážcem zachytíte (díky oslepení a připoutání kořeny) silné či rychlé jednotky, které by ohrožily vaše střelce a zničíte je v bezpečné vzdálenosti.

Pokud začínáte pouze s městem, můžete stavět ostatní městské budovy (změna oproti předchozím dílům), ale pro stavění líhní, které produkují jednotky už musíte vystavět hrad (či nižší stupeň opevnění).


Město

20

20

5000

Hrad


Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých líhní. Níže máte seznam všeho, co je možné postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.

Stavba Cena Požadavky Popis

Cech Magie I
(Magic Guild I)

5

5
- - - -
2000
Vesnická rezidence Hrdina se může naučit kouzla I úrovně (5 kouzel).

Cech Magie II
(Magic Guild II)

5

5

4

4

4

4

1000
Cech Magie I Hrdina se může naučit kouzla II úrovně (4 kouzla).

Cech Magie III
(Magic Guild III)

5

5

6

6

6

6

1000
Cech Magie II Hrdina se může naučit kouzla III úrovně (3 kouzla).

Cech Magie IV
(Magic Guild IV)

5

5

8

8

8

8

1000
Cech Magie III Hrdina se může naučit kouzla IV úrovně (2 kouzla).

Cech Magie V
(Magic Guild V)

5

5

10

10

10

10

1000
Cech Magie IV Hrdina se může naučit kouzla V úrovně (1 kouzlo).

Vesnická rezidence
(Village Hall)
- - - - - - - vždy postavena +500  denně

Městská rezidence
(Town Hall)
- - - - - -
2500
Vesnická rezidence
Hospoda
+1000  denně

Velkoměstská rezidence
(City Hall)
- - - - - -
5000
Městská rezidence
Kovář
Cech Magie I
Tržiště
+2000  denně

Hlavní Město
(Capitol)
- - - - - -
10.000
Velkoměstská rezidence
Hrad
+4000  denně

Pevnost
(Fort)

20

20
- - - -
5000
Vesnická rezidence Městské hradby.

Citadela
(Citadel)
-
5
- - - -
2500
Pevnost Hradní příkop, hlavní střílna, +50% k přírůstku jednotek.
Zranění hradního příkopu: trny (70 poškození).

Hrad
(Castle)

10

10
- - - -
5000
Citadela Postranní střílny, vylepšené hradby, +100% k přírůstku jednotek.

Kovář
(Blacksmith)

5
- - - - -
1000
Vesnická rezidence
Prodává Stan první pomoci za 750 

Hospoda
(Tavern)

5
- - - - -
500
Vesnická rezidence

Najímání hrdinů, zjišťování informací o nepřátelích.


Tajemný Rybníček
(Mystic Pond)

2

2

2

2

2

2

2000
Vesnická rezidence

Každý první den v týdnu přidá 1-4 náhodné suroviny.


Fontánka Štěstí
(Fountain of Fortune)
- -
10
- - -
1500
Tajemný Rybníček

+2 ke Štěstí jednotkám v posádce hradu.


Pokladnice
(Treasury)

5

10
- - - -
5000
Cech Horníků Každý první den v týdnu přidá 10% z celkové sumy zlata.

Tržiště
(Marketplace)

5
- - - - -
500
Vesnická rezidence Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz.

Zásobárna Surovin
(Resource Silo)
-
5
- - - -
5000
Tržiště +1  denně.

Duchovní Strážce
(Spirit Guardian)
- - - - - - -
Grál
+50% k přírůstku jednotek.
+5000  denně.
+2 ke Štěstí pro všechny vaše hrdiny.


V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):

Stavba Cena Požadavky Popis

Kentauří Stáje
(Centaur Stables)

10
- -  -  -  - 
500
Pevnost
Rekrutuje jednotku Kentaur (Centaur).
14/týden

vylepšené Kentauří Stáje
(Upgraded Centaur Stables)

5
- - - - -
1000
Kentauří Stáje
Rekrutuje jednotku Kentauří Kapitán (Centaur Captain).
14/týden

Trpasličí Chata
(Dwarf Cottage)

5
- - - - -
1000
Kentauří Stáje
Rekrutuje jednotku Trpaslík (Dwarf).
8/týden

vylepšená Trpasličí Chata
(Upgraded Dwarf Cottage)

5
- - - - -
1000
Trpasličí Chata
Rekrutuje jednotku Bojový Trpaslík (Battle Dwarf).
8/týden

Cech Horníků
(Miners' Guild)
- - - - - -
1000
Trpasličí Chata +4 k přírůstku   
 
Usedlost
(Homestead)

10
- - - - -
1500
Kentauří Stáje
Rekrutuje jednotku Lesní Elf (Wood Elf).
7/týden
 
vylepšená Usedlost
(Upgraded Homestead)

10
- - - - -
1500
Usedlost
Rekrutuje jednotku Velký Elf (Grand Elf).
7/týden

Očarovaný Pramen
(Enchanted Spring)
- -
10
- - -
2000
Usedlost
Rekrutuje jednotku Pegas (Pegasus).
5/týden

vylepšený Očarovaný Pramen
(Upgraded Enchanted Spring)
- -
5
- - -
2000
Očarovaný Pramen
Rekrutuje jednotku Stříbrný Pegas (Silver Pegas).
5/týden

Stromová Klenba
(Dendroid Arches)
- - - - - -
2500
Usedlost
Rekrutuje jednotku Stromový Strážce (Dendroid Guard).
3/týden

vylepšená Stromová Klenba
(Upgraded Dendroid Arches)
- - - - - -
1500
Stromová Klenba
Rekrutuje jednotku Stromový Voják (Dendroid Soldier).
3/týden

Stromová Školka
(Dendroid Saplings)
- - - - - -
2000
Stromová Klenba +2 k přírůstku  

Mýtina Jednorožců
(Unicorn Glade)

5

5
- -
10
-
4000
Očarovaný Pramen
Stromová Klenba

Rekrutuje jednotku Jednorožec (Unicorn).
2/týden

vylepšená Mýtina Jednorožců
(Upgraded Unicorn Glade)
- - - -
5
-
3000
Mýtina Jednorožců
Rekrutuje jednotku Bojový Jednorožec (War Unicorn).
2/týden

Dračí Útesy
(Dragon Cliffs)
-
30

20
- - -
20.000
Cech Magie II
Mýtina Jednorožců

Rekrutuje jednotku Zelený Drak (Green Dragon).
1/týden

vylepšené Dračí Útesy
(Upgraded Dragon Cliffs)
-
30

20
- - -
20.000
Cech Magie III
Dračí Útesy

Rekrutuje jednotku Zlatý Drak (Gold Dragon).
1/týden


Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek:

Jednotka  Útok   Obrana   Poškození   Životy   Rychlost   Přírůstek  Cena Pozn.

Kentaur
5 3 2-3 8 6 hexů 14
70
-

Kentauří Kapitán
6 6 2-3 10 8 hexů 14
90
-

Trpaslík
6 7 2-4 20 3 hexy 8
120
 20% rezistence na magii.

Bojový trpaslík
7 7 2-4 20 5 hexů 8
150
40% rezistence na magii.

Lesní Elf
 9 5 3-5 15 6 hexů 7
200
24 střel

Velký Elf
9 5 3-5 15 7 hexů 7
225
24 střel
Střílí 2x za kolo.

Pegas
9 8 5-9 30 8 hexů
letec
5
250
 Nepřítelova magie je zdražena o +2 Magické body.

Stříbrný Pegas
9 10 5-9 30 12 hexů
letec
5
275
Nepřítelova magie je zdražena o +2 Magické body.

Stromový Strážce
9 12 10-14 55 3 hexy 3
350
Zasažené jednotky sváže kořeny na místě a dokud
se Stromový Strážce nepohne nebo nezemře,
nemohou se takto zasažené jednotky pohnout.

Stromový Voják
9 12 10-14 65 4 hexy 3
425
Zasažené jednotky sváže kořeny na místě a dokud
se Stromový Voják nepohne nebo nezemře,
nemohou se takto zasažené jednotky pohnout.

Jednorožec
15 14 18-22 90 7 hexů 2
850
20% šance na oslepení cíle.
Jednorožec a blízké jednotky získají 20% rezistenci
na magii.

Stříbrný Jednorožec
15 14 18-22 110 9 hexů 2
950
20% šance na oslepení cíle.
Stříbrný Jednorožec a blízké jednotky získají
20% rezistenci 
na magii.

Zelený Drak
18 18 40-50 180 10 hexů
letec
1
2400

1
Imunní vůči kouzlům I.-III. stupně.
Útočí na 2 jednotky za sebou.

Zlatý Drak
27 27 40-50 250 16 hexů
letec
1
4000

2
Imunní vůči kouzlům I.-IV. stupně.
Útočí na 2 jednotky za sebou.

Tags: Heroes III

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.