Ve třetím díle Heroes došlo k prohloubení rozmanitosti hrdinů a každá frakce měla vždy po jednom zástupci Síly a Magie. Celkem tak bylo 18 tříd hrdinů, kteří se dále dělili dle specializací, startovní armády a popřípadě i nějakého kouzla. Každý hrad měl tedy k dispozici 16 různých hrdinů s unikátním portrétem, příběhem a specializací.
Frakce zde zastupovaly přímo názvy hradů, zůstaneme tedy u tohoto označení i v následující tabulce:
Město (frakce) | Síla | Útok |
Obrana |
Síla (kouzel) |
Znalost |
Magie | |||||
Hrad (Castle) |
Rytíř (Knight) |
2 | 2 | 1 | 1 |
Klerik (Cleric) |
1 | 0 | 2 | 2 | |
Bašta (Rampart) |
Hraničář (Ranger) |
1 | 3 | 1 | 1 |
Druid |
0 | 2 | 1 | 2 | |
Peklo (Inferno) |
Pán Démonů |
2 | 2 | 1 | 1 |
Heretik (Heretic) |
1 | 1 | 2 | 1 | |
Nekropole (Necropolis) |
Rytíř Smrti (Death Knight) |
1 | 2 | 2 | 1 |
Nekromant (Necromancer) |
1 | 0 | 2 | 2 | |
Kobka (Dungeon) |
Dozorce (Overlord) |
2 | 2 | 1 | 1 |
Černokněžník (Warlock) |
0 | 0 | 3 | 2 | |
Tvrz (Stronghold) |
Barbar (Barbarian) |
4 | 0 | 1 | 1 |
Bojový Mág (Battle Mage) |
2 | 1 | 1 | 1 | |
Pevnost (Fortress) |
Pán Zvířat (Beastmaster) |
0 | 4 | 1 | 1 |
Čarodějka (Witch) |
0 | 1 | 2 | 2 | |
Věž (Tower) |
Alchymista (Alchemist) |
1 | 1 | 2 | 2 |
Kouzelník (Wizard) |
0 | 0 | 2 | 3 | |
Soutok (Conflux) |
Sférochodec (Planeswalker) |
3 | 1 | 1 | 1 |
Elementalista (Elementalist) |
0 | 0 | 3 | 3 |
Primární dovednosti mají všichni hrdinové stejné s tím, že rozdělení startovních bodů v každé dovednosti se liší u jednotlivých tříd hrdinů (viz tabulka výše).
Útok |
Hodnota hrdinova útoku přechází přímo na jeho jednotky, čímž se útok jednotek v bitvě zvýší právě o hodnotu této dovednosti hrdiny. Příklad: pokud má hrdina útok = 4 a jednotka v bitvě zaútočí se základní hodnotou útoku = 2, bude její konečná (modifikovaná) hodnota útoku = 6 bodům (4 + 2). |
Obrana |
Hodnota hrdinovy obrany přechází přímo na jeho jednotky, čímž se obrana jednotek v bitvě zvýší právě o hodnotu této dovednosti hrdiny. Příklad: pokud má hrdina obranu = 2 a jednotka v bitvě bude napadena se základní hodnotou obrany = 3, bude její konečná (modifikovaná) hodnota obrany = 5 bodům (2 + 3). |
Síla Kouzel |
Hodnota hrdinovy síly kouzel určuje přímo buď: jaké zranění kouzly způsobí a nebo jak dlouho budou jeho kouzla trvat po seslání. |
Znalost |
Hodnota hrdinovy znalosti určuje přímo počet magických bodů (Spell Points). Příklad: hrdina bude mít znalost = 3, pak jeho celkový počet magických bodů bude = 30 (3 x 10). Kompletní obnova magických bodů probíhá při setrvání (1 tah) v hradu s vystavěným cechem magie či návštěvou budovy na mapě dobrodružství určené k obnově magických bodů. |
Dobrá Morálka |
Hodnota dobré morálky přímo ovlivňuje morálku jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak získá 1 tah navíc. +1 k morálce získá každá armáda složená z jednotek jedné frakce. Toto neplatí pro Nekropoli. |
Špatná Morálka |
Hodnota špatné morálky přímo ovlivňuje morálku jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak se nezmůže na žádnou akci a její tah v tomto kole bude přeskočen. Pozor na smíšené armády s jednotkami z několika frakcí, vaše morálka pak rapidně klesne. |
Štěstí |
Hodnota štěstí přímo ovlivňuje štěstí jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak uštědří dvojnásobné zranění. |
Neštěstí |
Hodnota neštěstí přímo ovlivňuje neštěstí jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak uštědří poloviční zranění. |