Mobilní Might and Magic aneb co nás čeká?

. Publikováno v Novinky. Zobrazení: 145

Jak již asi dobře víte, po ukončení spolupráce se společností Limbic Ent. na sedmém díle Heroes, se svět Might & Magic na PC odmlčel. Tu a tam se objevovaly spekulace na přípravě osmého dílu tahové strategie či dvanáctého dílu RPG, ale nic z toho nebylo Ubisoftem potvrzeno. Navíc se jakékoliv snahy o nabírání nového teamu přesunuly do daleké Číny a z PC platformy na mobilní trh.

A o tom bude dnešní článek. Jak pravil klasik: „Svět se mění a my s ním.” Nebo spíše „trendy” se mění. Statistika sice nuda je, ale mluví naprosto jasně - nejvyšší finanční přínosy se objevují právě na mobilních platformách a to díky snadné dostupnosti (máte přeci každý mobil, ne?) a hrám „zdarma”.

A tak i Ubisoft zaměřil své síly ryze na mobilní trh a k dnešnímu dni běží už 3 tituly z univerza Might & Magic:

Might & Magic: Elemental Guardians (MAMEG)
Might & Magic Heroes: Era of Chaos (MAMHECH)
Might & Magic: Chess Royale (MAMCHR)

O prvním (MAMEG) jsem již psal zde. Hra má na Google Play hodnocení 4,1 (více jak 1 mil stažení) a poslední aktualizace proběhla v prosinci loňského roku.

Druhý počin (MAMHECH) není od Ubisoft Entertainment, ale od Ubisoft Mobile Games (což je také jejich jediná hra). Hra má na Google Play hodnocení 4,3 (více jak 500 tis stažení) a poslední aktualizace, která přidala nové jednotky Soutoku (Conflux), proběhla rovněž během prosince.

V těchto dvou hrách samozřejmě narazíte na mikrotransakce, které však mohou narůst až do makro rozměrů: od 25 Kč do 2490 Kč! Samozřejmě je jen na vás, kolik zaplatíte (zda vůbec) a o kolik si zjednodušíte (urychlíte) postup hrou.

Narozdíl od Guardians se Era of Chaos inspiruje třetím dílem Heroes a statečnou královnou Kateřinou (Queen Catherine), která se bude snažit nastolit mír v Erathii. Po „testovacím” provozu, který probíhal v Číně, se pak tato hra objevila i ve zbytku světa a bohužel ani tentokrát nesklidila přílišné ovace. Grafika je velmi stylizovaná (místy až moc) a z třetího dílu krom jmen a názvů poznáte už jen známé zvuky a jingly. Boj je pouze real-timeový a jediné, co ovlivníte, je rozestavení jednotek na bojišti před bitvou (toť k celé té strategické hloubce) a následné čekání a klikání na pár schopností/kouzel hrdiny.

Mnohem zajímavější je pak Heroes of Might and Magic: Dynasty, kde se už setkáte s klasickým tahovým bojem i známou grafikou jednotek i měst z šestého dílu, ale tato hra je (zatím) určena výhradně pro čínský mobilní trh.

Posledním želízkem (MAMCHR) v ohni Might and Magic je hra, která spojuje aktuální trendy: Battle Royal a Auto Battler. Z prvního si bere systém „poslední přeživší vyhrává” a z druhého pak automatický systém boje, kdy jen koukáte, jak to za vás počítač hraje.

Hra je aktuálně v uzavřené betě, ale už 30. ledna bude volně dostupná pro všechny (je možnost předregistrace). Graficky připomíná šestý a sedmý díl, ze kterých si i bere modely jednotek a infografiku. Hra je celkem svižná a plynulá, ale je tu jedno ALE. Opět zde chybí tahový systém a vše se odehrává v reálném čase, který je navíc omezen krátkým odpočtem, ve kterém musíte vybrat jednotky a kouzla/schopnosti. Bojovníky pak umístíte na jakousi pseudo šachovnici, aby ziskali co nejlepší bonusy z kombinací a zbytek necháte na počítači.

Jedná se výhradně o multiplayerový titul, kde se během 10 minut utká 100 soupeřů a vyhraje pouze jeden - ten nejlepší. Na krátký čas to může být zábavné odreagování od dlouhého plánování a promýšlení té nejlepší strategie, neboť zde máte na vše jen pár vteřin. Ale jinak mi zde opět chybí ona esence síly a magie. Jakási duše, kterou má v dnešní době jen pár mobilních her… bohužel.

Co říci závěrem? Že budoucnost patří F2P mobilním hrám a PC tahové strategie budou hrát jen nerdi zalezlí v temných doupatech a kobkách? Doufám, že ne. A doufám, že nám Ubisoft připraví stejné překvapení, jako připravil fanouškům herní série Settlers - tedy restart série po X letech. To je totiž to, co by si série Might and Magic zasloužila. Neprotahovat agónii nově stvořených a narychlo vymyšlených světů posledních dílů a začít znova, lépe a s čistým štítem… a ten štít by mohl mít alespoň +1 ke štěstí :O)

Tags: Spinoff

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.