Heroes III: Pevnost (Fortress)

. Publikováno v Heroes 3. Zobrazení: 12118


 

Pevnost zastupuje Pán Zvířat a Čarodějka. Budete-li na mapě, kde nebude příliš zdrojů vzácných surovin a rovněž nedostatek zlata, pak je toto město dobrou volbou, neboť kromě velké spotřeby dřeva vás výstavba nebude moc stát. Rovněž je dobré hrát za toto město na malých mapách, kde nebude mít nepřítel šanci plně rozvinout svou sílu, jelikož při delší hře začnete ztrácet krok se silnějšími (ač na suroviny náročnějšími soupeři).

Hrajete-li na malé mapě a k soupeřům to máte, coby kamenem dohodil, pak jste zvolili jedno z nejlepších měst, jelikož nízkoúrovňové jednotky jsou velmi silné v porovnání s ostatními. Vysoká obrana zajistí přežití vašeho obranného štítu, kterým si ohlídáte jediného střelce. Vážky pak zvládnou zaútočit a zase se vrátit, jelikož mají paradoxně na třetí úrovni nejvyšší rychlost ze všech. Kompletní sestava pak vyniká v pozemní síle, ale ani dobývání hradů není problém díky dvěma letcům. Na nejsilnější jednotku je dobré mít kouzlo Teleportace, neboť není lepší pocit, než přemístit mocnou Hydru přímo do chumlu nepřátel a zaútočit na všechny naráz!

Pokud začínáte pouze s městem, můžete stavět ostatní městské budovy (změna oproti předchozím dílům), ale pro stavění líhní, které produkují jednotky už musíte vystavět hrad (či nižší stupeň opevnění).


Město

20

20

5000

Hrad


Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých líhní. Níže máte seznam všeho, co je možné postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.

Stavba Cena Požadavky Popis

Cech Magie I
(Magic Guild I)

5

5
- - - -
2000
Vesnická rezidence Hrdina se může naučit kouzla I úrovně (5 kouzel).

Cech Magie II
(Magic Guild II)

5

5

4

4

4

4

1000
Cech Magie I Hrdina se může naučit kouzla II úrovně (4 kouzla).

Cech Magie III
(Magic Guild III)

5

5

6

6

6

6

1000
Cech Magie II Hrdina se může naučit kouzla III úrovně (3 kouzla).

Vesnická rezidence
(Village Hall)
- - - - - - - vždy postavena +500  denně

Městská rezidence
(Town Hall)
- - - - - -
2500
Vesnická rezidence
Hospoda
+1000  denně

Velkoměstská rezidence
(City Hall)
- - - - - -
5000
Městská rezidence
Kovář
Cech Magie I
Tržiště
+2000  denně

Hlavní Město
(Capitol)
- - - - - -
10.000
Velkoměstská rezidence
Hrad
+4000  denně

Pevnost
(Fort)

20

20
- - - -
5000
Vesnická rezidence Městské hradby.

Citadela
(Citadel)
-
5
- - - -
2500
Pevnost Hradní příkop, hlavní střílna, +50% k přírůstku jednotek.
Zranění hradního příkopu: dehet (90 poškození).

Hrad
(Castle)

10

10
- - - -
5000
Citadela Postranní střílny, vylepšené hradby, +100% k přírůstku jednotek.

Kovář
(Blacksmith)

5
- - - - -
1000
Vesnická rezidence
Prodává Stan první pomoci za 750 

Piktogramy Strachu
(Glyphs of Fear)
- - - - - -
1000
Pevnost +2 k Obraně hrdinovi v posádce při obléhání hradu.

Krvavý Obelisk
(Blood Obelisk)
- - - - - -
1000
Piktogramy Strachu +2 k Útoku hrdinovi v posádce při obléhání hradu.

Hospoda
(Tavern)

5
- - - - -
500
Vesnická rezidence

Najímání hrdinů, zjišťování informací o nepřátelích.


Klec Válečníků
(Cage of Warlords)
- - - - - -
1000
Městská Residence
Piktogramy Strachu

Každý hrdina, který navštíví město získá trvale +1 k Obraně
(pouze jednou).


Tržiště
(Marketplace)

5
- - - - -
500
Vesnická rezidence Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz.

Zásobárna Surovin
(Resource Silo)
-
5
- - - -
5000
Tržiště +1  denně, +1  denně.

Loděnice
(Shipyard)

20
- - - - -
2000
Vesnická Residence Prodává loď za 10  + 1000 

Masožravá Rostlina
(Carnivorous Plant)
- - - - - - -
Grál
+50% k přírůstku jednotek.
+5000  denně.
+10 k Útoku a Obraně pro hrdinu v posádce při obléhání hradu.


V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):

Stavba Cena Požadavky Popis

Gnolí Chýše
(Gnoll Hut)

10
- -  -  -  - 
400
Pevnost
Rekrutuje jednotku Gnol (Gnoll).
12/týden

vylepšená Gnolí Chýše
(Upgraded Gnoll Hut)

10
- - - - -
1000
Gnolí Chýše
Hospoda

Rekrutuje jednotku Gnolí Nájezdník (Gnoll Marauder).
12/týden

Kapitánova Ubytovna
(Captain's Quarters)
- - - - - -
1000
Gnolí Chýše +6 k přírůstku  

Doupě Ještěrů
(Lizard Den)

5
- - - - -
1000
Gnolí Chýše
Rekrutuje jednotku Ještěří Muž (Lizardman).
8/týden

vylepšené Doupě Ještěrů
(Upgraded Lizard Den)

5
- - - - -
1000
Doupě Ještěrů
Rekrutuje jednotku Ještěří Válečník (Lizard Warrior).
8/týden

Úl Vážek
(Serpent Fly Hive)

5
- -
2
-
2

1000
Gnolí Chýše
Rekrutuje jednotku Hadí Vážka (Serpent Fly).
8/týden
 
vylepšený Úl Vážek
(Upgraded Serpent Fly Hive)
- - -
2
-
2

1000
Úl Vážek
Rekrutuje jednotku Dračí Vážka (Dragon Fly).
8/týden

Jáma Bazilišků
(Basilisk Pit)

5

10
- - - -
2000
Úl Vážek
Rekrutuje jednotku Bazilišek (Basilisk).
4/týden

vylepšená Jáma Bazilišků
(Upgraded Basilisk Pit)

5

5
- -  -  -
2000
Jáma Bazilišků
Rekrutuje jednotku Větší Bazilišek (Greater Basilisk).
4/týden

Doupě Gorgon
(Gorgon Lair)

10

10
-
5
-
5

2500
Úl Vážek
Doupě Ještěrů

Rekrutuje jednotku Gorgona (Gorgon).
3/týden

vylepšené Doupě Gorgon
(Upgraded Gorgon Lair)

5

5
- - - -
2000
Zásobárna Surovin
Doupě Gorgon

Rekrutuje jednotku Mocná Gorgona (Mighty Gorgon).
3/týden

Hnízdo Wyvern
(Wyvern Nest)

15
- - - -

-


3500
Doupě Ještěrů
Rekrutuje jednotku Wyverna (Wyvern).
2/týden

vylepšené Hnízdo Wyvern
(Upgraded Wyvern Nest)

10
- - - -
10

3000
Hnízdo Wyvern
Rekrutuje jednotku Vládce Wyvern (Wyvern Monarch).
2/týden

Jezírko Hyder
(Hydra Pond)

10

10
-
10
- -
10.000
Jáma Bazilišků
Hnízdo Wyvern

Rekrutuje jednotku Hydra.
1/týden

vylepšené Jezírko Hyder
(Upgraded Hydra Pond)

10

10
 - 
20
- -
15.000
Jezírko Hyder
Rekrutuje jednotku Hydra Chaosu (Chaos Hydra).
1/týden


Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek (údaje v závorkách jsou změny provedené v datadisku Shadow of Death):

Jednotka  Útok   Obrana   Poškození   Životy   Rychlost   Přírůstek  Cena Pozn.

Gnol
3 5 2-3 6 4 hexy 12
50
-

Gnolí Nájezdník
4 6 2-3 6 5 hexů 12
70
-

Ještěří Muž
5 6 1-3 12
(14)
4 hexy 8
(9)

110
12 střel

Ještěří Válečník
5
(6)
7
(8)
2-3
(2-5)
12
(15)
5 hexů 8
(9)

130
(140)
24 střel

Hadí Vážka
 6
(7)
8
(9)
2-5 20 9 hexů
letec
8
220
Útokem ruší všechna prospěšná kouzla
na cíli.

Dračí Vážka
6
(8)
8
(10)
2-5 20 13 hexů
letec
8
240
Útokem ruší všechna prospěšná kouzla
na cíli.
(Na cíl sešle kouzlo Slabost při útoku).

Bazilišek
11 11 6-10 35 5 hexů 4
325
20% šance zkamenět cíl na 3 kola.

Větší Bazilišek
12 12 6-10 40 7 hexů 4
400
20% šance zkamenět cíl na 3 kola.

Gorgona
10 14 12-16 70 5 hexů 3
525
-

Mocná Gorgona
11 16 12-16 70 6 hexů 3
600
X% šance okamžitě zabít první zraněnou
bytost z jednotky nepřátel
(X = [počet Gorgon / 10] x 10)

Wyverna
14 14 14-18 70 7 hexů
letec
2
800
-

Vládce Wyvern
14 14 18-22 70 11 hexů
letec
2
1100
20% šance otrávit cíl jedem.

Hydra
16 18 25-45 175 5 hexů 1
2200
Útočí na všechny nepřátele kolem sebe.
Nepřítel neoplácí útok.

Hydra Chaosu
18 20 25-45 250 7 hexů 1
3500

1
Útočí na všechny nepřátele kolem sebe.
Nepřítel neoplácí útok.

Tags: Heroes III

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.