Ve třetím díle Heroes je k dispozici celkem 12 základních terénů (včetně cest) + 10 speciálních terénů (v datadisku SoD). Pohyb hrdiny je opět určován rychlostí nejpomalejší jednotky v jeho armádě s přihlédnutím k obtížnosti terénu, po kterém se právě pohybuje, k artefaktům ovlivňující jeho pohyb a sekundárních dovedností.
Velikost map je pak odvozena od počtu "kroků", které musí hrdina ujít, aby se dostal z jednoho konce na druhý:
- Malá (S) - 36 x 36
- Střední (M) - 72 x 72
- Velká (L) - 108 x 108
- Extra velká (XL) - 144 x 144
Jak ovlivňovaly pomalé jednotky vaši rychlost si můžete porovnat v níže uvedené tabulce (pro průzkumníky tedy bylo dobré mít jen rychlou jednotku/jednotky, aby je ty pomalé zbytečně nebrzdily):
Rychlost jednotky |
Pohyb hrdiny |
3-4 | 15 kroků |
5 | 16 kroků |
6-7 | 17 kroků |
8 | 18 kroků |
9-10 | 19 kroků |
11+ | 20 kroků |
Pohyb po základním terénu je závislý na úrovni sekundární dovednosti Hledání cest. Naopak pohyb po cestách je vždy stejný, a proto je vždy dobré využívat cesty v momentech, kdy se k nehlídanému hradu blíží nepřítel a vy se potřebujete do brány dostat dříve než on.
Terén (základní) |
Bez Hledání cest |
Základní Hledání cest |
Pokročilé Hledání cest |
Expertní Hledání cest |
Cesta (dlažba) Road (Cobblestone) |
50% | 50% | 50% | 50% |
Cesta (štěrk) Road (Gravel) |
65% | 65% | 65% | 65% |
Cesta (hlína) Road (Dirt) |
75% | 75% | 75% | 75% |
Hlína Dirt |
100% | 100% | 100% | 100% |
Tráva Grass |
100% | 100% | 100% | 100% |
Láva Lava |
100% | 100% | 100% | 100% |
Podzemí Subterranean |
100% | 100% | 100% | 100% |
Voda Water |
100% | 100% | 100% | 100% |
Nehostinný Rough |
125% | 100% | 100% | 100% |
Písek Sand |
150% | 125% | 100% | 100% |
Sníh Snow |
150% | 125% | 100% | 100% |
Bažina Swamp |
175% | 150% | 125% | 100% |
Speciální terény nemají vliv na pohyb, ale dávají různé bonusy (či prokletí) v bitvě oběma stranám:
Terén (speciální) |
Efekt |
Kouzelné Planiny (Magic Plains) |
Všechna kouzla budou sesílána na expertní úrovni. |
Prokletá Země (Cursed Ground) |
Lze sesílat pouze kouzla I. úrovně. |
Posvátná Země (Holy Ground) |
Všechny jednotky "dobra" získají +1 k Morálce a všechny jednotky "zla" získají -1 k Morálce. |
Mlha Zla (Evil Fog) |
Všechny jednotky "dobra" získají -1 k Morálce a všechny jednotky "zla" získají +1 k Morálce. |
Pole Čtyřlístků (Clover Field) |
Všechny neutrální jednotky získají +2 ke Štěstí. |
Příznivé Větry (Favorable Winds) |
Zvýší sekundární dovednost Navigace o +50% (základní: +100%, pokročilá: +150%, expertní: +200% k pohybu po moři). |
Zářivá Jezírka (Lucid Pools) |
Všechna kouzla magie vody budou sesílána na expertní úrovni. |
Ohnivá Pole (Fiery Fields) |
Všechna kouzla magie ohně budou sesílána na expertní úrovni. |
Kamenitá Zem (Rocklands) |
Všechna kouzla magie země budou sesílána na expertní úrovni. |
Kouzelná Oblaka (Magic Clouds) |
Všechna kouzla magie vzduchu budou sesílána na expertní úrovni. |