Hrad Zátoka sice není oficiální, ale své místo si zde zaslouží, jelikož by se za něj původní studio NWC vůbec nemuselo stydět. Hrad jako takový je jen jedním z několika plánovaných v neoficiálním datadisku "Horn of the Abyss", o kterém se můžete dozvědět více zde.
Celý patch si po stáhnutí nainstalujte do téže složky, kde máte Heroes III + oba datadisky (resp. complete verzi) a spouští se samostatně přes svůj exe soubor. Rovněž na něj najdete i HD patch, který se s HotA plně kompatibilní.
Na tvorbě tohoto rozšíření pracovali pouze fanoušci a je nutno uvést, že to dělali zcela zdarma jen ve svém volném čase a bez použití již existující grafiky (celý hrad + jednotky, hrdiny, nové stavby a artefakty). Vše sami navrhnuli, nakreslili, vymodelovali a naanimovali. Nejnovější aktualizace najdete na téže stránce a do verzí 2.0 a 3.0 se plánují další nová města.
Zátoku zastupuje Kapitán a Navigátor. Při stavbě města počítejte s větší spotřebou dřeva a ze vzácných surovin pak především síra, se kterou vám ale později pomůže zásobárna surovin, díky které budete mít jednu síru denně. Méně už pak krystaly a drahokamy.
Jednotky na nižších úrovních vám zcela jasně udají taktiku ochrany jediného střelce, který se ovšem umí stejně bravurně ohánět i kordem. Na vyšších úrovních se do boje zapojí jediná letecká jednotka a podpůrná kouzelnice, která krom střel oslabuje nepřátele. Celá armáda tohoto města je dobře vyrovnaná jak v boji na blízko, tak i na dálku a při obléhání nepřátelských hradů má k dispozici ještě dělo, které může střílet jak do jednotek, tak i do hradeb. Jako unikát je pak dvojí vylepšení jednotky třetí úrovně, což jste naposledy mohli vidět ve druhém díle u draků.
Pokud začínáte pouze s městem, můžete stavět ostatní městské budovy (změna oproti předchozím dílům), ale pro stavění líhní, které produkují jednotky už musíte vystavět hrad (či nižší stupeň opevnění).
Město |
20 |
20 |
5000 |
Hrad |
Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých líhní. Níže máte seznam všeho, co je možné postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Cech Magie I (Magic Guild I) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Vesnická rezidence | Hrdina se může naučit kouzla I úrovně (5 kouzel). |
Cech Magie II (Magic Guild II) |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
1000 |
Cech Magie I | Hrdina se může naučit kouzla II úrovně (4 kouzla). |
Cech Magie III (Magic Guild III) |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
1000 |
Cech Magie II | Hrdina se může naučit kouzla III úrovně (3 kouzla). |
Cech Magie IV (Magic Guild IV) |
5 |
5 |
8 |
8 |
8 |
8 |
1000 |
Cech Magie III | Hrdina se může naučit kouzla IV úrovně (2 kouzla). |
Vesnická rezidence (Village Hall) |
- | - | - | - | - | - | - | vždy postavena | +500 denně |
Městská rezidence (Town Hall) |
- | - | - | - | - | - | 2500 |
Vesnická rezidence Hospoda |
+1000 denně |
Velkoměstská rezidence (City Hall) |
- | - | - | - | - | - | 5000 |
Městská rezidence Kovář Cech Magie I Tržiště |
+2000 denně |
Hlavní Město (Capitol) |
- | - | - | - | - | - | 10.000 |
Velkoměstská rezidence Hrad |
+4000 denně |
Pevnost (Fort) |
20 |
20 |
- | - | - | - | 5000 |
Vesnická rezidence | Městské hradby. |
Citadela (Citadel) |
- | 5 |
- | - | - | - | 2500 |
Pevnost | Hradní příkop, hlavní střílna, +50% k přírůstku jednotek. Zranění hradního příkopu: voda (70 poškození). |
Hrad (Castle) |
10 |
10 |
- | - | - | - | 5000 |
Citadela | Postranní střílny, vylepšené hradby, +100% k přírůstku jednotek. |
Kovář (Blacksmith) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Vesnická rezidence | Prodává Dělo za 5000 |
Sluj (Grotto) |
15 |
15 |
- | - | - | - | 7500 |
Tržiště | Za obětování jednotek či artefaktů získá hrdina zkušenosti. |
Hospoda (Tavern) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence |
Najímání hrdinů a navýšení morálky posádky hradu. |
Cech Zlodějů (Thieve's Guild) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Hospoda |
Zjišťování informací o nepřátelích. |
Tržiště (Marketplace) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence | Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz. |
Zásobárna Surovin (Resource Silo) |
- | 5 |
- | - | - | - | 5000 |
Tržiště | +1 denně. |
Loděnice (Shipyard) |
20 |
- | - | - | - | - | 2000 |
Vesnická rezidence | Staví lodě za 10 + 1000 |
Polárka (Lodestar) |
- | - | - | - | - | - | - | Grál |
+50% k přírůstku jednotek. +5000 denně. Všechny terény ve hře se stanou domácími pro jednotky tohoto města. |
V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Vodopád (Nymph Waterfall) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 300 |
Pevnost | Rekrutuje jednotku Nymfa (Nymph) 16/týden |
vylepšený Vodopád (Upg. Nymph Waterfall) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Vodopád | Rekrutuje jednotku Duch Oceánu (Oceanid). 16/týden |
Chatka (Shack) |
10 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Vodopád | Rekrutuje jednotku Palubní Důstojník (Crew Mate). 9/týden |
vylepšená Chatka (Upgraded Shack) |
5 |
- | - | - | - | - | 1200 |
Chatka | Rekrutuje jednotku Námořník (Seaman). 9/týden |
Krčma (Pub) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Chatka | +6 k přírůstku Palubních Důstojníků a Námořníků. |
Fregata (Frigate) |
10 |
- | - | - | 1000 |
Chatka Kovář |
Rekrutuje jednotku Pirát (Pirate). 7/týden |
||
vylepšená Fregata (Upgraded Frigate) |
5 |
- | - | - | - | - | 1500 |
Fregata | Rekrutuje jednotku Korzár (Corsair). 7/týden |
Sklad se střelným prachem (Gunpowder Warehouse) |
5 |
5 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3000 |
Vylepšená Fregata |
Rekrutuje jednotku Mořský Vlk (Sea Dog). 7/týden |
Hnízdo (Nest) |
- | 5 |
2 |
- | 2 |
- | 2000 |
Chatka | Rekrutuje jednotku Bouřný Pták (Stormbird). 4/týden |
vylepšené Hnízdo (Upgraded Nest) |
- | - | 2 |
- | 2 |
- | 1500 |
Hnízdo | Rekrutuje jednotku Ayssid. 4/týden |
Hřad (Roost) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Hnízdo | +3 k přírůstku Bouřných Ptáků a Ayssidů. |
Věž Moří (Tower of the Seas) |
5 |
5 |
5 |
- | - | - | 3000 |
Chatka Cech Magie I |
Rekrutuje jednotku Mořská Čarodějka (Sea Witch). 3/týden |
vylepšená Věž Moří (Upg. Tower of the Seas) |
- | - | 5 |
- | - | - | 2000 |
Věž Moří Cech Magie II |
Rekrutuje jednotku Kouzelnice (Sorceress). 3/týden |
Pevnost Nixů (Nix Fort) |
5 |
10 |
- | - | - |
- |
4000 |
Hnízdo | Rekrutuje jednotku Nix. 2/týden |
vylepšená Pevnost Nixů (Upgraded Nix Fort) |
5 |
5 |
- | 5 |
- | - | 3000 |
Pevnost Nixů | Rekrutuje jednotku Nix Válečník (Nix Warrior). 2/týden |
Vodní Vír (Maelstrom) |
15 |
15 |
- | 10 |
- | - | 15.000 |
Věž Moří Pevnost Nixů |
Rekrutuje jednotku Mořský Had (Sea Serpent). 1/týden |
vylepšený Vodní Vír (Upgraded Maelstrom) |
15 |
15 |
- | 20 |
- | - | 15.000 |
Vodní Vír Cech Magie II |
Rekrutuje jednotku Haspid. 1/týden |
Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek:
Jednotka | Útok | Obrana | Poškození | Životy | Rychlost | Přírůstek | Cena | Pozn. |
Nymfa |
5 | 2 | 1-2 | 4 | 6 hexů teleport |
16 | 35 |
Imunní na ledová kouzla. |
Duch Oceánu |
6 | 2 | 1-3 | 4 | 8 hexů teleport |
16 | 45 |
Imunní na ledová kouzla. |
Palubní Důstojník |
7 | 4 | 2-4 | 15 | 5 hexů | 9 | 110 |
- |
Námořník |
8 | 4 | 3-4 | 15 | 6 hexů | 9 | 140 |
- |
Pirát |
8 | 6 | 3-7 | 15 | 7 hexů | 7 | 225 |
4 střely. Bez penalizace na blízko. |
Korzár |
10 | 8 | 3-7 | 15 | 7 hexů | 7 | 250 |
4 střely. Bez penalizace na blízko. Nepřítel nevrací úder. |
Mořský Vlk |
12 | 11 | 3-7 | 15 | 7 hexů | 7 | 300 |
10 střel. Bez penalizace na blízko. Nepřítel nevrací úder. Šance na zabití dalších několika bojovníků z cílené jednotky. |
Bouřný Pták |
10 | 8 | 4-9 | 30 | 9 hexů letec |
4 | 275 |
- |
Ayssid |
11 | 8 | 6-10 | 30 | 11 hexů letec |
4 | 325 |
Pokud při prvním útoku zabije alespoň 1 bojovníka v jednotce, zaútočí znova. |
Mořská Čarodějka |
12 | 7 | 10-14 | 35 | 7 hexů | 3 | 515 |
12 střel. Po útoku sešle Slabost či Paprsek Narušení na základní úrovni. |
Kouzelnice |
12 | 9 | 10-16 | 35 | 8 hexů | 3 | 565 |
12 střel. Po útoku sešle Slabost či Paprsek Narušení na pokročilé úrovni. |
Nix |
13 | 16 | 18-22 | 80 | 6 hexů | 2 | 1000 |
Ignoruje 30% z útoku nepřítele. |
Nix Válečník |
15 | 20 | 18-22 | 90 | 7 hexů | 2 | 1300 |
Ignoruje 60% z útoku nepřítele. |
Mořský Had |
22 | 16 | 30-55 | 180 | 9 hexů | 1 | 2200 1 |
Jed. |
Haspid |
29 | 20 | 30-55 | 300 | 12 hexů | 1 | 4000 2 |
|
Jednotka | Útok | Obrana | Poškození | Životy | Rychlost | Cena | Pozn. |
Dělo |
20 | 10 | 5-8 | 250 | 0 | 5000 |
8 střel. Může střílet jak do jednotek, tak do zdí při obléhání hradu. |