Heroes VI: Co je nového?

. Publikováno v Heroes 6. Zobrazení: 7267

S šestým dílem přišlo mnoho změn a také mnoho zjednodušení. Podobně jako u čtvrtého dílu to vyvolalo mnoho debat a do dnes se někteří hráči přou, zda to bylo ku prospěchu či naopak tyto změny hru poškodily. Šestý díl vyšel 14. října 2011 v plně lokalizované verzi (CZ titulky) a to jak fyzicky v krabici na DVD, tak i digitálně přes uPlay. Vývojáři se nově stali lidé z Black Hole Entertainment, kterým se však nepodařilo vydržet až do konce a krátce po vydání je nahradili dnes již dobře známí Limbic Ent., kteří pracovali i na Might & Magic X. Novinkou je i unifikace univerza Might & Magic a všechny nové tituly už ponesou tento název a za dvojtečkou bude vlastní název hry, takže namísto legendárních Heroes of Might and Magic jsou od teď Might and Magic: Heroes VI.

Samotný děj hry nás přesouvá před příběh Heroes V (o 400 let dříve) a vypráví o pěti dětech vévody Slavy Gryfa, kteří vás provedou všemi taženími za jednotlivé národy. V základní hře bylo celkem 5 frakcí: Azyl, Nekropole, Peklo, Svatyně a Tvrz. Přičemž Svatyně byla zcela nová frakce - inspirovaná asijskými legendami, kde můžete potkat bájné Kiriny a různé duchy vody jako například Kappy či Mizu-Kami. Jejich středobodem je dračí bohyně vody Shalassa. Šestá frakce - Kobka - byla přidána v jediném datadisku, který vyšel.

Následně vydal Ubisoft ještě 2 DLC: Piráti barbarského moře (Pirates of the Savage sea) a Tanec smrti (Danse Macabre), což byla naprostá novinka u série Heroes. De facto to byl jakýsi mini-datadisk, který přidal jedno tažení navíc (příběh), nové artefakty a hrdinu. A již zmíněný datadisk: Odstíny temnoty (Shades of Darkness), který přidává tažení za temné elfy a nekromanty, nový hrad Kobku, artefakty, jednotky a kouzla.

Novinek bylo v šestém dílu celkem hodně, přičemž některé byly opravdu zajímavé a tak se s nimi jistě setkáme i v následujících dílech, ale některé proklínali hráči už od začátku a dnes už víme, že Ubisoft uznal chybu a znova takové mechanizmy už nezavede. Jedním z takových nepovedených "vylepšení" byla nutnost online připojení na tzv. Conflux, což byla síť, založená a spravovaná Ubisoftem, přes kterou jste se přihlašovali do Heroes VI. Díky ní jste měli vlastní profil, kde jste sbírali úspěchy a různé body, které jste následně proměnili v obchodu za nové portréty, artefakty a hrdiny pro vaši dynastii. Nápad to byl zajímavý, ale jeho technické provedení bylo žalostné. Conflux neustále padal či byl nedostupný, takže i když jste si koupili hru v kamenném obchodě, měli jste pevné připojení na internet, tak jste stejně nemohli hrát, jelikož zase nefungoval Conflux. Jediná možnost bylo hrát offline, ale pak se vám nenačítalo nic do vašeho profilu dynastie.
Další "novinkou", která se snad již nebude nikdy opakovat, bylo zrušení toho, co definovalo série Heroes - městské obrazovky. Prostě vývojáři zjistili, že nahrávání těchto obrazovek zabere 1-3 vteřiny a že by bylo lepší udělat jen jakási okna, která se nahrají okamžitě a vy nebudete ztrácet čas. Po velmi silné vlně odporu toto rozhodnutí okamžitě změnili a v následujícím patchi přidali všechny městské obrazovky. A ruku v ruce s tím došlo i ke zjednodušení systému vzácných surovin, kdy standardních 6+1 surovin (dřevo, ruda, síra, rtuť, krystaly, drahokamy + zlato) nahradilo 3+1 (dřevo, ruda, krystaly + zlato). Bohužel zde už bylo na změnu pozdě, a tak stavba a honba za vzácnými surovinami vzala v šestém dílu za své.

Přehled změn oproti pátému dílu Heroes:

  • nový systém reputace: Slzy/Krev (dle vašich rozhodnutí a činů stoupáte v žebříčku slz či krve a dle toho se vyvíjí i váš hrdina: získá nový vzhled i schopnosti)
  • zrušení náhodných dovedností při postupu na novou úroveň a zavedení tzv. talentového stromu (vybíráte si zcela volně, jaké dovednosti se váš hrdina má naučit)
  • zrušení magie učené skrze cechy magie (kouzla se učíte skrze talentový strom hrdiny)
  • dynastie - díky síti Conflux získáváte bonusy a levelujete vaši dynastii + každý hrdina může nově používat zbraně dynastie (zvláště meče pro sílu a hole pro magii), které mají své úrovně (1-4)
  • území (oblast kontroly města) jednotlivých hráčů ohraničují buď jejich města nebo pevnosti, v tomto území máte automaticky pod správou všechny doly a líhně
  • městské portály - 2 úrovně (první úroveň: umožní hrdinům teleport mezi městy s portály v oblasti kontroly; druhá úroveň: umožní hrdinům teleport zpět do města z mapy dobrodružství)
  • úrovňový systém jednotek - 3 stupně: kmenová (core), elitní (elite) a šampión (champion)
  • vůdci (boss) - extra silné a velké jednotky se spoustou schopností a dovedností (v tažení)
  • hrdina mohl existovat i bez jednotek (jako v Heroes IV), ale nebyl schopen zaútočit (logicky by hned prohrál)
  • obchodníci s artefakty v každém městě
  • možnost konvertovat města/hrady/pevnosti na váš národ a tím mít shodné jednotky

  

Tags: Heroes VI

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.