Heroes III: Terén a pohyb

. Publikováno v Heroes 3. Zobrazení: 8428

Ve třetím díle Heroes je k dispozici celkem 12 základních terénů (včetně cest) + 10 speciálních terénů (v datadisku SoD). Pohyb hrdiny je opět určován rychlostí nejpomalejší jednotky v jeho armádě s přihlédnutím k obtížnosti terénu, po kterém se právě pohybuje, k artefaktům ovlivňující jeho pohyb a sekundárních dovedností.

Velikost map je pak odvozena od počtu "kroků", které musí hrdina ujít, aby se dostal z jednoho konce na druhý:

  • Malá (S) - 36 x 36
  • Střední (M) - 72 x 72
  • Velká (L) - 108 x 108
  • Extra velká (XL) - 144 x 144

Jak ovlivňovaly pomalé jednotky vaši rychlost si můžete porovnat v níže uvedené tabulce (pro průzkumníky tedy bylo dobré mít jen rychlou jednotku/jednotky, aby je ty pomalé zbytečně nebrzdily):

 Rychlost 
jednotky
Pohyb
hrdiny
3-4  15 kroků 
5 16 kroků
6-7 17 kroků
8 18 kroků
9-10 19 kroků
11+ 20 kroků


Pohyb po základním terénu je závislý na úrovni sekundární dovednosti Hledání cest. Naopak pohyb po cestách je vždy stejný, a proto je vždy dobré využívat cesty v momentech, kdy se k nehlídanému hradu blíží nepřítel a vy se potřebujete do brány dostat dříve než on.

Terén
(základní)

Bez
 Hledání cest 

Základní
 Hledání cest 

Pokročilé
 Hledání cest 

Expertní
 Hledání cest 

Cesta (dlažba)
 Road (Cobblestone) 
50% 50% 50% 50%

Cesta (štěrk)
Road (Gravel)
65% 65% 65% 65%

Cesta (hlína)
Road (Dirt)
75% 75% 75% 75%

Hlína
Dirt
100% 100% 100% 100%

Tráva
Grass
100% 100% 100% 100%

Láva
Lava
100% 100% 100% 100%

Podzemí
Subterranean
100% 100% 100% 100%

Voda
Water
100% 100% 100% 100%

Nehostinný
Rough
125% 100% 100% 100%

Písek
Sand
150% 125% 100% 100%

Sníh
Snow
150% 125% 100% 100%

Bažina
Swamp
175% 150% 125% 100%


Speciální terény nemají vliv na pohyb, ale dávají různé bonusy (či prokletí) v bitvě oběma stranám:

Terén
(speciální)
Efekt

 Kouzelné Planiny 
(Magic Plains)
Všechna kouzla budou sesílána na expertní úrovni.

Prokletá Země
(Cursed Ground)
Lze sesílat pouze kouzla I. úrovně.

Posvátná Země
(Holy Ground)
 Všechny jednotky "dobra" získají +1 k Morálce a všechny jednotky "zla" získají -1 k Morálce

Mlha Zla
(Evil Fog)
Všechny jednotky "dobra" získají -1 k Morálce a všechny jednotky "zla" získají +1 k Morálce.

Pole Čtyřlístků
(Clover Field)
Všechny neutrální jednotky získají +2 ke Štěstí.

Příznivé Větry
(Favorable Winds)
Zvýší sekundární dovednost Navigace o +50%
(základní: +100%, pokročilá: +150%, expertní: +200% k pohybu po moři).

Zářivá Jezírka
(Lucid Pools)
Všechna kouzla magie vody budou sesílána na expertní úrovni.

Ohnivá Pole
(Fiery Fields)
Všechna kouzla magie ohně budou sesílána na expertní úrovni.

Kamenitá Zem
(Rocklands)
Všechna kouzla magie země budou sesílána na expertní úrovni.

Kouzelná Oblaka
(Magic Clouds)
Všechna kouzla magie vzduchu budou sesílána na expertní úrovni.

Tags: Heroes III

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.