Heroes IV: Artefakty

. Publikováno v Heroes 4. Zobrazení: 9965



Artefakty a systém inventáře zůstal ve čtvrtém pokračování téměř beze změny. Opět je použitý tzv. "paper doll", kdy na svého hrdinu navlékáte jednotlivé artefakty, které se dělí dle použitý a typu. Všechny nevyužité artefakty pak zůstávají v hrdinově batohu, odkud je můžete kdykoliv vyměnit s těmi, co má právě na sobě.

Jedinou velkou novinkou je zavedení lektvarů, tedy lahviček naplněných různě barevnými tekutinami, které dávají bonusy či naopak zraňují nepřátele. Rovněž některé lektvary zastupují stejný efekt, který můžete nalézt u kouzel. K používání lektvarů není zapotřebí žádné speciální dovednosti a může je tak používat i barbar.

Oblíbené kombo artefakty ze třetího dílu se už nevrátili, avšak alespoň jakýsi náznak můžete najít v 16 artefaktech z datadisku The Gathering Storm, které fugovali jak odděleně, tak i dávali setový bonus, měl-li je hrdina všechny na sobě.

  1. pravá ruka - zbraň
  2. levá ruka - zbraň / štít
  3. hlava - přilba / koruna / čelenka
  4. krk - náhrdelníky / medaile / přívěsky
  5. tělo - kyrys / brnění / košile
  6. prsty - prsteny
  7. nohy - boty
  8. prsty - prsteny
  9. záda - pláště
  10. záda - střelné zbraně
  11. ostatní - nezařazené artefakty (sošky, knihy, svitky, talismany, střelivo, etc). 



Sekce artefaktů je rozdělena dle rarity/typu artefaktů. Setové artefakty jsou pak uvedené zvlášť.

  
Předměty
  
Poklady

 Menší artefakty 

 Větší artefakty 
  
Relikvie
  
Lektvary

 Setové artefakty 

Kniha kouzel se již nekupuje, neboť je součástí inventáře každého hrdiny (vyjma barbarů samozřejmě).

Předměty Popis

Sekera
(Axe)
+8 k útoku na blízko pro hrdinu, ale -1 k jeho rychlosti.

 Kroužkové Brnění 
(Chain Mail)
+8 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, ale -1 k pohybu a všechna kouzla se zdraží o +1 magický bod.

Plátová Zbroj
(Plate Mail)
 +10 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, ale -2 k pohybu a všechna kouzla se zdraží o +2 magické body. 

Kuš
(Crossbow)
+3 k útoku na dálku pro hrdinu a zruší všechny penalizace při střelbě.

Velký Meč
(Greatsword)
+13 k útoku na blízko pro hrdinu. Jedná se o obouruční meč.

Dlouhý Luk
(Longbow)
+5 k útoku na dálku pro hrdinu.

Kožená Zbroj
(Leather)
+5 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu.

Dlouhý Meč
(Longsword)
+3 k obraně na blízko a +3 k útoku na blízko pro hrdinu.


Mágova Hůl
(Mage's Staff)

Sníží cenu kouzel o -1 magický bod. Jedná se o obouruční hůl.

Dalekohled
(Telescope)
Dohled hrdiny na mapě dobrodružství je zvýšen o +1.

Štít
(Shield)
+3 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu.

Poklady Popis

Čapka Vědění
(Cap of Knowledge)
+5 k magickým bodům hrdiny a regenerace 1 magického bodu denně.

Přilba Vidění
(Helm of Seeing)
Hrdina a jeho jednotky jsou imunní vůči kouzlu Slepota.

Elfí Kroužková Zbroj
(Elven Chain Mail)
+10 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu.

Trpasličí Kladivo
(Dwarven Hammer)
+10 k útoku na blízko pro hrdinu.

Davidův Prak
(David's Sling)
Všechny vaše jednotky mají bonus +50% ke zranění na dálku nepřátelským jednotkám IV. úrovně.

Válečný Prak
(War Sling)
+10 k útoku na dálku pro hrdinu.

Pergamen
(Parchment of ... )
 Po vložení do levé ruky hrdiny jej naučí příslušné kouzlo (hrdina musí mít danou magickou dovednost). 

Svitek
(Scroll of ... )
Umožní hrdinovi seslat kouzlo ze svitku za ½ cenu.

Trpasličí Štít
(Dwarven Shield)
+20% všem v hrdinově armádě k obraně na blízko i na dálku. Sám hrdina získá +3 k obraně
na blízko i na dálku.

Učedníkova Příručka
(Apperentice's Handbook)
Obsahuje všechna kouzla I. úrovně (hrdina musí mít dané magické dovednosti).

Plášť Ochrany
(Cloak of Warding)
Hrdina získá +30% k rezistenci na magii.

Prsten Zdraví
(Ring of Health)
+50% k hrdinovým životům.

Prsten Ochrany
(Ring of Protection)
+20% všem v hrdinově armádě k obraně na blízko i na dálku.

Kouzelníkův Prsten
(Wizard's Ring)
+5 k magickým bodům hrdiny a regenerace 1 magického bodu denně.

Vojevůdcův Prsten
(Warlord's Ring)
+20% všem v hrdinově armádě k útoku na blízko i na dálku.

Prsten Síly
(Ring of Strenght)
+5 k útoku na blízko i na dálku pro hrdinu.

Vozík Rudy
(Cart of Ore)
Pokud jej má hrdina u sebe, přidává +2  denně.

Vozík Dřeva
(Cart of Lumber)
Pokud jej má hrdina u sebe, přidává +2  denně.

Torna Zlata
(Purse of Gold)
Pokud jej má hrdina u sebe, přidává +250  denně.

Měšec Zlata
(Bag of Gold)
Pokud jej má hrdina u sebe, přidává +500  denně.

Zřící Koule
(Viewing Crystal)
+2 k dohledu na mapě dobrodružství.

Paměťový Krystal
(Crystal of Memory)
Všichni v hrdinově armádě jsou imunní vůči kouzlu Zapomnětlivost.

Medaile Odvahy
(Badge of Courage)
Všichni v hrdinově armádě jsou imunní vůči kouzlu Strach a podobným efektům.

Sextant
+50% k pohybu hrdiny po moři.

Odznak Chrabrosti
(Crest of Valor)
Všichni v hrdinově armádě získají +1 k morálce.

Tarotové Karty
(Gambler's Deck)
Všichni v hrdinově armádě získají +1 ke štěstí.

Podkova
(Horseshoe)
Všichni v hrdinově armádě získají +1 ke štěstí.

Čtyřlístek
(Four Leaf Clover)
Všichni v hrdinově armádě získají +1 ke štěstí.

 Šípy z Pavoučích Vláken 
(Spider's Silk Arrows)
Sešle kouzlo Svázání na cíl zasažený střeleckým útokem hrdiny.

Omračující Šíp
(Arrow of Stunning)
Střelecký útok hrdiny má šanci na omráčení cíle. Šance se zvyšuje s vyšším zraněním hrdiny
a nižší obranou cíle.

Menší artefakty Popis

Štít Mysli
(Mind Shield)
Všechny jednotky hrdiny jsou imunní vůči kouzlům mysli.

Koruna Očarování
(Crown of Enchantment)
 Hrdina může sesílat kouzla mysli na jednotky, jež jsou imunní vůči těmto kouzlům (např. díky artefaktu Štít Mysli). 

Čelenka Moudrosti
(Circlet of Wisdom)
+10 k magickým bodům hrdiny a regenerace 2 magických bodů denně.

Zesilovač Magie
(Magic Amplifier)
Všechny jednotky hrdiny na sesílání kouzel použijí o 33% magických bodů méně.

 Mullichova Helma Vůdcovství 
(Mullich's Helm of Leadership)
Všichni v hrdinově armádě získají +2 k morálce a +1 k rychlosti.

Ohyzdná Maska
(Hideous Mask)
Útok hrdiny způsobí, že jeho cíl se nezmůže na protiútok a namísto toho ve strachu uteče dál od hrdiny.

Zlaté Plátové Brnění
(Golden Plate Mail)
+25 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu ale zdraží cenu všech kouzel o +1 magický bod.

Halapartna Rychlé Stráže
(Halberd of the Swiftwatch)
+25 k útoku na blízko pro hrdinu a +2 k jeho rychlosti. První útok je negován, zaútočí-li jednotka s touto
schopností na hrdinu. Hrdina může útočit o 2 políčka dále. Jedná se o obouruční zbraň.

Křižácký Palcát
(Crusader's Mace)
Všichni v hrdinově armádě způsobí o 30% více zranění na blízko i na dálku.

Andělská Čepel
(Angel's Blade)
+3 k obraně na blízko a +3 k útoku na blízko pro hrdinu. Všichni v hrdinově armádě způsobí o 50%
více zranění jednotkám Nekropole (i všem přidruženým neutrálům).

Zabiják Obrů
(Giant Slayer)
+3 k obraně na blízko a +3 k útoku na blízko pro hrdinu. Hrdina způsobí dvojnásobné zranění na blízko
všem jednotkám IV. úrovně.

Valderova Kuše Lenosti
(Valder's Crossbow of Sloth)
+5 k útoku na dálku pro hrdinu. Cíl zasažený hrdinovým útokem na dálku se ocitne pod efektem kouzla
Zpomalení.

Ostřelovačská Kuše
(Sniper's Crossbow)
+3 k útoku na dálku pro hrdinu a neguje všechny postihy při střelbě jak pro hrdinu, tak pro ostatní jednotky. 

Nomádský Černoluk
(Nomad's Blackbow)
+20 k útoku na dálku pro hrdinu.

Vrhací Oštěp
(Throwing Spear)
+8 k útoku na blízko i na dálku pro hrdinu.

Barbarská Vrhací Palice
(Barbarian's Throwing Club)
+5 k útoku na blízko i na dálku pro hrdinu. Cíl zasažený hrdinou může být omráčen.

Štít Neochvějnosti
(Steadfast Shield)
Všichni v hrdinově armádě získají +30% k obraně na blízko i na dálku.
Hrdina navíc získá +3 k obraně na blízko i na dálku.

Hůlka Slabosti
(Wand of Weakness)
Sesílá kouzlo Slabost. Hůlka začíná každý boj se 4 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Iluze
(Wand of Illusion)
Sesílá kouzlo Iluze. Hůlka začíná každý boj se 4 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Ledu
(Wand of Ice)
Sesílá kouzlo Ledový Úder. Hůlka začíná každý boj se 4 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Léčení
(Wand of Healing)
Sesílá kouzlo Léčení. Hůlka začíná každý boj s 2 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Spěchu
(Wand of Haste)
Sesílá kouzlo Spěch. Hůlka začíná každý boj s 2 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Ohnivých Koulí
(Wand of Fireballs)
Sesílá kouzlo Ohnivá Koule. Hůlka začíná každý boj s 8 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Ohně
(Wand of Fire)
Sesílá kouzlo Ohnivý Úder. Hůlka začíná každý boj se 4 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Prokletí
(Wand of Curses)
Sesílá kouzlo Prokletí. Hůlka začíná každý boj se 2 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Požehnání
(Wand of Blesses)
Sesílá kouzlo Požehnání. Hůlka začíná každý boj se 2 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Hůlka Oživení Mrtvých
(Wand of Animating Dead)
Sesílá kouzlo Oživ Mrtvé. Hůlka začíná každý boj se 4 kouzelnými body a za kolo si regeneruje 2.

Příručka Lodního Mistra
(Logbook of the Master Sailor)
Pohyb hrdiny po moři je navýšen o +25%. Pokud má hrdina Námořnictví, pak je jeho útok i obrana při
boji na moři navýšena o +20%.

Kniha Démonů
(Demonary)
Všechna kouzla Magie Smrti, která přivolávají démony, budou přivolávat dvojnásobný počet.

Tovaryšův Zápisník
(Journeyman's Notebook)
Obsahuje všechna kouzla II. úrovně (hrdina musí mít dané magické dovednosti).

Sněžnice
(Snowshoes)
Hrdina ignoruje postih při pohybu po zasněženém terénu.

Krokodýlí Holínky
(Boots of the Crocodile)
Hrdina ignoruje postih při pohybu v bažinatém terénu.

Ohnivzdorné Boty
(Fireproof Boots)
Hrdina ignoruje postih při pohybu na vulkanickém terénu.

Sandály Pouštního Chodce
(Sandwalker's Sandals)
Hrdina ignoruje postih při pohybu po písčitém terénu.

Boty Pevného Kroku
(Surefooted Boots)
Hrdina ignoruje postih při pohybu po nehostinném terénu.

Plášť Rozptýlení
(Cloak of Distraction)
Hrdina ignoruje oblast hrozby nepřátelských jednotek na mapě dobrodružství (hranice, na které na vás
neutrální potulující se jednotky zaútočí).

Mágova Róba
(Mage's Robe)
Sníží cenu všech kouzel o 1 magický bod.

Kápě Odolnosti
(Cowl of Resistance)
Hrdina získá +50% k rezistenci na magii.

Pláštěnka Ochrany
(Cpae of Protection)
Všichni v hrdinově armádě získají +30% k rezistenci na magii.

Amulet Strachu
(Amulet of Fear)
Hrdinovy útoky budou natolik strašlivé, že na ně nikdo nebude odpovídat protiútoky.

Hrobníkův Amulet
(Amulet of the Undertaker)
Pokud má hrdina Nekromancii, pak mu přidá +10% k této dovednosti. Jinak získá základní Nekromancii.

Medaile Státníka
(Statesman's Medal)
Pokud má hrdina Diplomacii, pak mu přidá +10% k této dovednosti. Jinak získá základní Diplomacii.

Ankh Života
(Ankh of Life)
Pokud má hrdina Vzkříšení, pak mu přidá +5% k této dovednosti. Jinak získá základní Vzkříšení.

Náhrdelník Šarmu
(Necklace of Charm)
Pokud má hrdina Šarm, pak mu přidá +5% k této dovednosti. Jinak získá základní Šarm.

Druidův Přívěsek
(Druid's Chain)
Pokud má hrdina Vyvolávání, pak mu tuto dovednost zvedne o 1 úroveň. Jinak získá základní Vyvolávání.

Medaile Cti
(Medal of Honor)
Všichni v hrdinově armádě získají +2 k morálce.

Prsten Stálosti
(Ring of Permanency)
Všichni v hrdinově armádě jsou imunní vůči kouzlům Zrušení, Odvolání a Odcizení Očarování.

Prsten Rychlosti
(Ring of Speed)
Přidá všem v hrdinově armádě +2 k rychlosti v boji.

Prsten Elementálů
(Ring of the Elementals)
Všechna kouzla přivolávání elementálů přivolají dvojnásobný počet.

Prsten Menší Negace
(Ring of Lesser Negation)
Při sesílání kouzel hrdina ignoruje veškeré ochrany (wards) na svém cíli.

Prsten Kobřího Oka
(Ring of the Cobra's Eye)
Cíl hrdinových útoků bude otráven.

Prsten Leprikóna
(Leprechaun's Ring)
Všichni v hrdinově armádě získají +2 ke štěstí.

Jezdecké Rukavice
(Equestrian's Gloves)
+25% k pohybu hrdiny po zemi.

Křišťálová Soška
(Crystal Figurine)
Pokud ji má hrdina u sebe, přidává +1  denně.

Šperkovnice
(Gem Casket)
Pokud ji má hrdina u sebe, přidává +1  denně.

Lahvička Rtuti
(Flask of Mercury)
Pokud ji má hrdina u sebe, přidává +1  denně.

Kotlík Síry
(Brazier of Sulfur)

Pokud ji má hrdina u sebe, přidává +1  denně.


Pytel Zlata
(Sack of Gold)
Pokud ji má hrdina u sebe, přidává +750  denně.

Otrávený Šíp
(Poison Arrow)
Cíl zasažený hrdinovým útokem na dálku je otráven.

Zabijácký Šíp
(Arrow of Slaying)
Hrdina získá schopnost Zabiják pro své útoky na dálku.

Skrblíkova Peněženka
(Purse of Penny Pinching)
Hrdina získá 10% slevu na rekrutování jednotek. Nefunguje na karavanu a rekrutování skrz ni.

Větší artefakty Popis

Helma Velení
(Helm of Command)
Všichni v hrdinově armádě získají +20% k útoku na blízko i na dálku, +20% k obraně na blízko i na dálku
a +1 k rychlosti.

Helma Moci
(Helm of Power)
Hrdina získá +20 magických bodů a každý den se zregenerují 4 magické body.

Námořníkův Klobouk
(Seaman's Hat)
Hrdina není penalizován za nalodění / vylodění.

Brnění Chaosu
(Armor of Chaos)
+20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který zároveň získá Ochranu před Řádem (kouzla i jednotky
Řádu mu způsobí jen ½ zranění).

Brnění Smrti
(Armor of Death)
+20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který zároveň získá Ochranu před Životem (kouzla i jednotky
Života mu způsobí jen ½ zranění).

Brnění Života
(Armor of Life)
+20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který zároveň získá Ochranu před Smrtí (kouzla i jednotky
Smrti mu způsobí jen ½ zranění).

Brnění Řádu
(Armor of Order)
+20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který zároveň získá Ochranu před Chaosem (kouzla i jednotky
Chaosu mu způsobí jen ½ zranění).

Kyrys Regenerace
(Breastplate of Regeneration)
+20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který navíc získá regeneraci životů ve výši 20 + 2 (za každou
jeho úroveň).

Sirný Kyrys
(Brimstone Breastplate)
+20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který zároveň získá Ohnivý štít.

Brnění z Dračích Šupin
(Dragon Scale Armor)
+25 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který zároveň získá Rezistenci na oheň.

 Plátové Brnění Gryphonheartů 
(Gryphonheart's Plate Mail)
+30 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu.

Šupinaté Brnění Síly
(Scale Mail of Strenght)
+10 k obraně na blízko i na dálku a +10 k útoku na blízko i na dálku pro hrdinu.

Nepřirozené Brnění
(Unnatural Armor)
+20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu, který zároveň získá Ochranu před Přírodou (kouzla i jednotky
Přírody mu způsobí jen ½ zranění).

Tynanova Dýky Zoufalství
(Tynan's Dagger of Despair)
Cíl zasažen touto zbraní bude ovlivněn maximální negativní morálkou.

Legendární Sekera
(Axe of Legends)
Hrdina získá +8 k útoku na blízko. Všichni v hrdinově armádě získají +40% k poškození.

Plamenný Meč
(Flaming Sword)
+3 k hrdinově útoku na blízko a obraně na blízko. Navíc hrdina způsobí touto zbraní ohnivé poškození
ve výši 30 + 3 (za každou jeho úroveň).

Meč Rychlosti
(Sword of Swiftness)
+6 k útoku na blízko i obraně na blízko pro hrdinu, který zároveň získá jeden útok navíc.

Zloděj Duší
(Soul Stealer)
+4 k útoku na blízko i obraně na blízko pro hrdinu, který zároveň získá schopnost vysávání života, kdy
za každé 2 body zranění získá 1 bod života zpět.

Oštěp Kentaura
(Spear of the Centaur)
+8 k útoku na blízko i na dálku pro hrdinu. Všechny střelecké jednotky v hrdinově armádě nebudou
penalizovány při útoku na blízko.

Smaragdový Dlouhý Luk
(Emerald Longbow)
+30 k útoku na dálku pro hrdinu.

Lví Štít Odvahy
(Lion's Shield of Courage)
+40% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. +3 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu.

Štít Chaosu
(Shield of Chaos)
Všichni v hrdinově armádě získají Ochranu před Řádem (kouzla i jednotky Řádu jim způsobí jen ½ zranění)
a +30% k obraně na blízko a na dálku. Hrina navíc získá +3 o obraně na blízko i na dálku.

Štít Života
(Life Shield)
Všichni v hrdinově armádě získají Ochranu před Smrtí (kouzla i jednotky Smrti jim způsobí jen ½ zranění) 
a +30% k obraně na blízko a na dálku. Hrina navíc získá +3 o obraně na blízko i na dálku.

Štít Smrti
(Death Shield)
Všichni v hrdinově armádě získají Ochranu před Životem (kouzla i jednotky Života jim způsobí jen ½ zranění) 
a +30% k obraně na blízko a na dálku. Hrina navíc získá +3 o obraně na blízko i na dálku.

Štít Řádu
(Shield of Order)
Všichni v hrdinově armádě získají Ochranu před Chaosem (kouzla i jednotky Chaosu jim způsobí jen ½ zranění) 
a +30% k obraně na blízko a na dálku. Hrina navíc získá +3 o obraně na blízko i na dálku.

Nepřirozený Štít
(Unnatural Shield)
Všichni v hrdinově armádě získají Ochranu před Přírodou (kouzla i jednotky Přírody jim způsobí jen ½ zranění) 
a +30% k obraně na blízko a na dálku. Hrina navíc získá +3 o obraně na blízko i na dálku.

Štít z Dračích Šupin
(Dragon Scale Shield)
Všichni v hrdinově armádě získají Rezistenci na oheň a +30% k obraně na blízko a na dálku.
Hrina navíc získá +3 o obraně na blízko i na dálku.

Hůl Svatého Ranana
(Saint Ranan's Staff)
Zdvojnásobuje účinky všech léčících kouzel. Oživí 20% padlých jednotek po skončení boje (zaokrouhleno dolů).
Jedná se o obouruční hůl.

Hůl Smrti
(Staff of Death)
+50% k síle kouzel Smrti. Jedná se o obouruční hůl.

Hůl Kouzelnictví
(Staff of Wizardry)
Sníží cenu kouzel Řádu o ½ (maximálně na 1 magický bod). Jedná se o obouruční hůl.

Hůl Moci
(Staff of Power)
Sníží cenu všech kouzel o 1/3 (maximálně na 1 magický bod). Jedná se o obouruční hůl.

Hůl Přivolávání
(Staff of Summoning)
Snižuje cenu všech přivolávacích kouzel o ½ (maximálně na 1 magický bod). Jedná se o obouruční hůl.

Hůl Chaosu
(Mayhem Staff)
Všechna přímá kouzla Chaosu způsobí o 50% větší poškození. Jedná se o obouruční hůl.

Kniha Řádu
(Tome of Order)
Obsahuje všechna kouzla Řádu (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Kniha Přírody
(Tome of Nature)
Obsahuje všechna kouzla Přírody (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Kniha Života
(Tome of Life)
Obsahuje všechna kouzla Života (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Kniha Smrti
(Tome of Death)
Obsahuje všechna kouzla Smrti (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Kniha Chaosu
(Tome of Chaos)
Obsahuje všechna kouzla Chaosu (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Mistrova Kniha Kouzel
(Master's Spellbook)
Obsahuje všechna kouzla III. úrovně (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Cechmistrova Kniha
(Guildmaster's Compendium)
Obsahuje všechna kouzla IV. úrovně (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Cestovní Boty
(Boots of Travel)
+50% k pohybu po zemi.

Boty Průzkumníka
(Boots of the Explorer)
Umožňuje ignorovat veškeré penalizace terénu.

Okřídlené Sandály
(Winged Sandals)
Všichni v hrdinově armádě získají +2 k pohybu na bojišti.

Róba Strážce
(Robe of the Guardian)
Hrdina ignoruje veškeré zranění z 3 prvních útoků v každé bitvě.

Plášť Odvrácení Kouzel
(Mantle of Spell Turning)
+70% k rezistenci na magii.

Prsten Regenerace
(Ring of Regeneration)
Obnoví 20 životů za kolo + 2 za každou úroveň hrdiny během bitvy (zaokrouhleno dolů).

Náhrdelník Neštěstí
(Fizbin of Misfortune)
Sešle během bitvy kouzlo Neštěstí na všechny nepřátelské cíle.

Zrcadlo Odplaty
(Mirror of Revenge)
Hrdina se ocitne pod kouzlem Kouzelné Zrcadlo.

Pouta Války
(Shackles of War)
Nikdo se nemůže vzdát ani utéct během bitvy.

Maranthenin Krígl
(Maranthea's Mug)
+3 k morálce všem v hrdinově armádě.

Relikvie Popis

Koruna Nejvyššího Mága
(Supreme Crown of the Magi)
Hrdina získá +50 magických bodů a každý den se zregeneruje 10 magických bodů.

Nerozbitné Brnění
(Adamantine Armor)
+50 k hrdinově obraně na blízko i na dálku.

Meč Bohů
(Sword of the Gods)
+3 k útoku na blízko i na dálku pro hrdinu. Všichni v hrdinově armádě získají bonus +50% k poškození.

Hromové Kladivo
(Thunder Hammer)
+8 k útoku na blízko pro hrdinu a hrdina navíc způsobí 70 + 7 (za každou úroveň) bleskového
zranění svému cíli. Jedná se o obouruční kladivo.

Býčí Runová Sekera
(Bull Rune Battleaxe)
+50 k hrdinově útoku na blízko.

Luk Krále Elfů
(Bow of the Elf King)
+5 k útoku na dálku pro hrdinu. Všechny střelecké jednotky v hrdinově armádě získají jeden
střelecký útok navíc.

Rohatý Luk
(Horned Bow)
+50 k hrdinově útoku na dálku.

Nerozbitný Štít
(Adamantine Shield)
+50% k obraně na blízko i na dálku pro všechny v hrdinově armádě. Hrdina navíc získá 
+3 k obraně na blízko i na dálku.

Arcimágův Kodex
(Archmage's Codex)
Obsahuje všechna kouzla V. úrovně (k naučení je stále třeba odpovídající dovednosti).

Neenerův Plášť Nezranitelnosti
(Neener's Cloak of Invulnerability)
Hrdina získá 100% rezistenci na magii.

Skarab Přivolávání
(Scarab of Summoning)
Zvýší sílu kouzel přivolávání, oživování a iluzí o 100%.

Prsten Větší Negace
(Ring of Greater Negation)
Všechny imunity a rezistence jsou negovány, ať už na nepřátelských či přátelských jednotkách
a hrdinech.

Planoucí Šíp
(Flaming Arrow)
Střelecký útok hrdiny se promění v ohnivou kouli (3x3).

Lektvary Popis

Lahvička Svázání
(Vial of Binding Liquid)
Pokud je hozena na nepřítele, funguje jako kouzlo Zpomalení a znemožní cíli létání.

Mrak Zoufalství
(Cloud of Despair)
V okruhu 3x3 na bojišti vytvoří mrak, který sníží morálku všech v dosahu o -10.

Pekelný Oheň
(Demon Fire)
V okruhu 3x3 na bojišti způsobí ohnivou explozi (stejně jako kouzlo Ohnivá Koule).

Lahvička s Kyselinou
(Vial of Acid)
Hozením na živý cíl mu sníží obranu na blízko i na dálku o -20%.
Pokud je hozena na nemrtvý cíl, pak jej okamžitě zničí.

 Lahvička Oslepujícího Kouře 
(Vial of Blinding Smoke)
V okruhu 3x3 na bojišti oslabí všechny střelecké útoky o -50%.

Lahvička Dusivého Plynu
(Vial of Choking Gas)
 Cíl bude oslaben: -15% na zranění a -15% na jeho obranu na blízko i na dálku. Nefunguje na stroje, nemrtvé a elementály. 

Lahvička Jedu
(Vial of Poison)
Uživatel bude mít otrávené útoky.

Svěcená Voda
(Holy Water)
Pokud ji hrdina vypije, získá Ochranu před Smrtí a Požehnání.
Vržením na nepřítele se sešle kouzlo Svaté Slovo.

Mrazivý Lektvar
(Potion of Cold)
Vypitím získá hrdina schopnost Mrazivého útoku do konce boje.

Lektvar Výdrže
(Potion of Endurance)
Armáda, která vypije tento lektvar získá +3 k pohybu do konce dne (lze použít jen jednou za den na armádu).

Lektvar Ohnivé Rezistence
(Potion of Fire Resistance)
Vypitím získá hrdina schopnost Ohnivé rezistence do konce boje.

Lektvar Léčení
(Potion of Healing)
Vyléčí hrdinova zranění a také otravu a mor.

Lektvar Houževnatosti
(Potion of Toughness)
Zvýší dočasně životy hrdiny o +25% do konce bitvy (účinek se nekumuluje).

Lektvar Štěstí
(Potion of Luck)
Vypitím získá hrdina maximální štěstí.

Lektvar Many
(Potion of Mana)
Vypitím navýší počet magických bodů hrdiny o +25. Lze použít v boji i na mapě dobrodružství.

Lektvar Radosti
(Potion of Mirth)
Vypitím získá hrdina maximální morálku.

Lektvar Hbitosti
(Potion of Quickness)
Vypitím získá hrdina jeden útok navíc (trvá do konce kola).

Lektvar Odolnosti
(Potion of Resistance)
Vypitím získá hrdina +50% k magické rezistenci.

Lektvar Obnovy
(Potion of Restoration)
Vypitím jsou z hrdiny sejmuty všechny negativní efekty kouzel.

Lektvar Rychlosti
(Potion of Speed)
Vypitím hrdina získá +3 k rychlosti do konce boje (nekumuluje se).

Lektvar Síly
(Potion of Strenght)
Vypitím hrdina získá bonus +25% k poškození na blízko do konce boje (nekumuluje se).

Setové artefakty Popis Bonus

Alfieova Mandolína
(Alfie's Mandoline)
 Hrdina získá schopnost seslání těchto kouzel: Píseň Míru, Bezbožná Píseň a Hromadné Nadšení.   Cíl, na který zaútočí hrdina s těmito artefakty 
se ocitne pod účinkem kouzla Píseň Míru.

 Kroužkové Brnění Harmonie 
(Harmonic Chain Mail)
Navýší obranu na blízko i na dálku o +15 a poskytne hrdinovi kouzlo Radost.

Náhrdelník Múz
(Necklace of Muses)
Navýší hrdinovi magické body o +15 a regeneruje každý den 5 magických bodů.

Ledové Kladivo
(Frost Hammer)
Navýší hrdinovi útok na blízko o +25 a dává šanci na zmražení cíle na 2 kola. Hrdina, který má na sobě tyto artefakty
získá Regeneraci a Dračí Sílu.

Tygří Brnění
(Tiger Armor)
Navýší hrdinovi obranu na blízko i na dálku o +25 a zvýší rychlost i pohyb o +2.

Tygří Helma
(Tiger Helm)
Navýší hrdinovi obranu na blízko i na dálku o +5, zvýší jeho zranění na blízko i na dálku o +5
a hrdina získá schopnost ignorovat první útoky nepřátel.

Plamen Chaosu
(Flame of Chaos)
Hrdina získá Ochranu před Řádem, Rezistenci na led a cena všech kouzel Chaosu se
sníží o 2 magické body.
Hrdina, který má na sobě tyto artefakty
získá kouzlo Kouzelné Zrcadlo.

Ledové Váhy
(Ice Scales)
Hrdina získá Ochranu před Chaosem, Rezistenci na oheň a cena všech kouzel Řádu se
sníží o 2 magické body.

Přívěsek Rovnováhy
(Necklace of Balance)
Zvýší sílu kouzel Chaosu a Řádu o +25%.

Plášť Temnoty
(Cloak of Darkness)
Navýší hrdinovi obranu na blízko i na dálku o +10, posílí kouzla Smrti seslaná hrdinou
a poskytne hrdinovi Ochranu před Životem.
Hrdina, který má na sobě tyto artefakty
bude na začátku každé bitvy chráněn
Andělem Strážným.

Prsten Světla
(Ring of Light)
Navýší hrdinovi obranu na blízko i na dálku o +10, posílí kouzla Života seslaná hrdinou
a poskytne hrdinovi Ochranu před Smrtí.

Plášť z Andělských Pírek
(Angelfeather Cloak)
Hrdina získá +10 k magickým bodům a schopnost létání. Navíc je pod ochranou
Nebeského Štítu.
Hrdina, který má na sobě tyto artefakty
ignoruje jakékoliv magické rezistence
nepřátelských jednotek či hrdinů.

Arcimágův Klobouk
(Archmage's Hat)
Hrdina získá +10 k magickým bodům a každý den si regeneruje 2 magické body.
Navíc je pod ochranou kouzla Rozostření.

Signální Prsten
(Ring of Flares)
Hrdina získá +10 k magickým bodům a všechna kouzla jsou zlevněna o -2.

Hůl Narušení
(Staff of Disruption)
Hrdina získá +10 k magickým bodům a ignoruje všechny ochrany (wards) na svém cíli.

Tulácké Boty
(Wayfarer Boots)
Hrdina získá +10 k magickým bodům, ignoruje všechny postihy nerovných terénů
a jeho pohyb je navýšen o +25%.

Tags: Heroes IV Artefakty

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.