Heroes VII: Co je nového?

. Publikováno v Heroes 7. Zobrazení: 7984

Sedmý díl navazuje na Heroes VI a byl svěřen studiu Limbic Ent., který měl na starosti doladění předchozího dílu a také vytvoření datadisku. Oficiální termín vydání byl Ubisoftem stanoven na 29. září 2015, což byl bohužel šibeniční termín a hra vyšla s množstvím chyb, které ihned opravoval 11 GB velký patch v den vydání. Heroes VII vypráví příběh vévody Ivana (tři staletí po událostech z Heroes VI), který musí ukončit zuřící občanskou válku, jež nastala po smrti císařovny Maeve. Tato válka zuří již 10 let a Ivanovi přijeli na pomoc rádcové (Stínová rada), kteří mu odvypráví každý svůj příběh (za každou z šesti frakcí) a vévoda se následně rozhodne. Kampaň tvoří celkem 27 map a tvůrci slíbili 50+ hodin hraní. K dispozici je také editor map, který slouží i pro generování náhodných map počítačem. Zároveň je možné editor spustit v "profi" módu a tím měnit spoustu věcí, včetně artefaktů, hrdinů i celých měst a národů. V budoucnu se tak očekávají rozličné fanouškovské módy.

Za necelý rok pak vyšel datadisk Zkouška ohněm (Trial by fire), konkrétně 4. srpna (5. 8. na uPlay), který do základní hry přidal frakci trpaslíků (Pevnost), dvě kampaně, nové mapy a jednotky, generátor náhodných map zabudovaný přímo ve hře a možnost zapnutí systému náhodných dovedností.

Hra si z každého dílu něco vzala a převedla vše pod kabátkem Unreal 3 enginu. Je opět plně ve 3D s výjimkou městských obrazovek, které jsou ručně kreslené ve 2D. V základní hře je 6 frakcí: Azyl, Akademie, Nekropole, Tvrz, Sylvanští elfové a Temní elfové. Přesně ty stejné národy, které byly i v Heroes II (samozřejmě s obměněnými jednotkami s přihlédnutím ke světu Ashan). Na hudbě spolupracovali legendární P. A. Romero a R. King. Některé operetní vokály nazpívala Karin Mushegain, kterou jste mohli slyšet už v Heroes II. V datadisku pak přibyla další frakce: Pevnost.

Velkou a také vítanou změnou oproti předchozímu dílu je návrat 7 surovin ve složení: dřevo, ruda, zlato + vzácné suroviny: krystal dračí krve, hvězdné stříbro, dračí ocel a stínová ocel. Pravda, jsou to trochu těžkopádné názvy, ale zapadají do univerza Ashanu, a proto se také nevrátily klasické vzácné suroviny z předchozích dílů.


Hrdina se vrátil zpět k učení kouzel ve věžích kouzel ve městech a na mapě dobrodružství (stále 7 škol magie). Systém dovedností a schopností sice zůstal volitelný, jako v Heroes VI, ale byl uspořádán do jakéhosi kola po vzoru Heroes V a navíc má každá frakce a třída hrdinů zpřístupněné různé úrovně dovedností a schopností. Ty se dělí na: novic, expert, mistr a velmistr (velmistrovské úrovně může každý hrdina dosáhnout jen ve 3 vybraných dovednostech). Pokud ale máte rádi náhodné dovednosti, kdy vám hra sama "losovala" několik možností, ze kterých jste si následně jednu zvolili, pak je i tato možnost zachována (defaultně vypnutá).

Novinkou (ač ji budete znát z předešlých dílů) je základní atribut hrdiny magická znalost, díky které se hrdina může učit i silnější kouzla (dříve šlo o dovednost "moudrost"). A pokud dosáhne 8 bodů, pak získá přístup ke všem kouzlům (resp. se je bude schopen naučit).

Jednotky jsou stále dělené na 3 skupiny (základní, elitní, šampióni), ale nově si můžete v každém městě vybrat, kterého ze dvou šampiónů chcete najímat (kterou budovu postavíte). Každé město může mít jen jeden druh této budovy a vy se tak budete muset rozhodnout, jako tomu bylo v Heroes IV. Další novinkou je pak možnost zbourání budov a získání nějakých surovin nazpět, pokud se na vaše slabé město řítí silný protivník.

Přehled změn oproti šestému dílu Heroes:

  • čistě 2D kreslené městské obrazovky
  • nové frakce: Akademie (namísto Pekla) a Sylvanští elfové (namísto Svatyně)
  • systém guvernéra města (z Heroes IV) - bonusy pro hrdiny i město samotné
  • možnost offline hraní bez postihů - Uplay jen pro aktivaci hry + drobné odměny a sbírání Uplay bodů
  • vrací se klasické obelisky - hrdina získá kouzlo na vykopání Ashiny slzy pro postavení svatostánku ve městě
  • zrušena možnost konvertovat města/pevnosti
  • více interakce na mapě dobrodružství - například možnost zničení/opravy mostu spojující dvě území
  • nový systém útoku ze zálohy (flanking) - údery zboku a do zad dávají větší poškození
  • 7 surovin
  • učení se kouzel z věží i na mapě dobrodružství
  • dovednosti uspořádané do kola + možnost zapnout náhodné dovednosti
  • 2 šampiónské jednotky pro každý národ
  • Bourání městských staveb
  • městská posádka - s výstavbou opevnění se ve městě rekrutuje i základní posádka, která bude bránit město při napadení nepřítelem
  • karavany
  • generátor náhodných map - zabudován v editoru map
  • městský portál - naučí hrdinu kouzlo k teleportaci zpět do nejbližšího města (už se nelze teleportovat mezi městy)
  • zlodějský cech nově vysílá každý týden (za poplatek) špehy, kteří vám odhalí informace o nepříteli

 

Tags: Heroes VII

Komentáře   

#2 LordGraa 2015-10-18 10:27
A já doplním doplněné, že příběhy Heroes VII již mají své pevné místo na stránce ;-)

worldofheroes.cz/index.php/heroes-vii/pribeh
#1 Antalyan 2015-10-16 17:47
Jenom doplním, že příběh popisující právě oněch 10 let války najdete v příběhu zvaném Příběh desetileté války (v sekci H7 - po kliknutí na Heroes VII v horní liště se zobrazí všech deset částí).

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.