Třetí díl Heroes pokračuje tam, kde druhý díl představil sekundární dovednosti hrdinů. Ke starým známým se přidávají nové - například čtyři druhy magie. Dohromady je 28 sekundárních dovedností k naučení z nichž se každý hrdina může naučit maximálně 8 ve třech úrovních: základní - pokročilá - expertní.
Nově je možnost díky sekundárním dovednostem ovládat válečné stroje, takže je nebude bez rozumu ovládat počítač, ale samotný hráč a navíc to platí i na střílny v hradech při bránění.
Další novinkou je pak dovednost Taktika, díky které si můžete rozmístit a "předsunout" některé nebo klidně všechny jednotky ještě před tím, než začne samotná bitva.
Vraťme se ale ještě k Primárním dovednostem, které jsme si již představili a v následující tabulce si ukážeme, jaká je % šance na zvýšení té které dovednosti dle tříd hrdinů.
Třída hrdiny (úroveň) | Útok |
Obrana |
Síla (kouzel) |
Znalost |
Rytíř (2-9) | 35% | 45% | 10% | 10% |
Rytíř (10+) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Klerik (2-9) | 20% | 15% | 30% | 35% |
Klerik (10+) | 20% | 20% | 30% | 30% |
Hraničář (2-9) | 35% | 45% | 10% | 10% |
Hraničář (10+) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Druid (2-9) | 10% | 20% | 35% | 35% |
Druid (10+) | 20% | 20% | 30% | 30% |
Pán Démonů (2-9) | 35% | 35% | 15% | 15% |
Pán Démonů (10+) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Heretik (2-9) | 15% | 15% | 35% | 35% |
Heretik (10+) | 20% | 20% | 30% | 30% |
Rytíř Smrti (2-9) | 30% | 25% | 20% | 25% |
Rytíř Smrti (10+) | 25% | 25% | 25% | 25% |
Nekromant (2-9) | 15% | 15% | 35% | 35% |
Nekromant (10+) | 25% | 25% | 25% | 25% |
Dozorce (2-9) | 35% | 35% | 15% | 15% |
Dozorce (10+) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Černokněžník (2-9) | 10% | 10% | 50% | 30% |
Černokněžník (10+) | 20% | 20% | 30% | 30% |
Barbar (2-9) | 55% | 35% | 5% | 5% |
Barbar (10+) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Bojový Mág (2-9) | 30% | 20% | 25% | 25% |
Bojový Mág (10+) | 25% | 25% | 25% | 25% |
Pán Zvířat (2-9) | 30% | 50% | 10% | 10% |
Pán Zvířat (10+) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Čarodějka (2-9) | 5% | 15% | 40% | 40% |
Čarodějka (10+) | 20% | 20% | 30% | 30% |
Alchymista (2-9) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Alchymista (10+) | 30% | 30% | 20% | 20% |
Kouzelník (2-9) | 10% | 10% | 40% | 40% |
Kouzelník (10+) | 30% | 20% | 20% | 30% |
Sekundární dovednosti lze ještě rozdělit pro přehlednost na "bojové" - "magické" - "ostatní".
Bojové dovednosti | |||
Dovednost | Úroveň | Popis | Účinek |
Střelba I (Archery I) |
základní | Zvýší zranění způsobené střeleckými útoky jednotek hrdiny. | Zvýší zranění o +10%. |
Střelba II (Archery II) |
pokročilá | Zvýší zranění o +25%. | |
Střelba III (Archery III) |
expertní | Zvýší zranění o +50%. | |
Zbrojíř I (Armorer I) |
základní | Sníží zranění, které vaše jednotky utrpí v bitvách. | Sníží zranění o 5%. |
Zbrojíř II (Armorer II) |
pokročilá | Sníží zranění o 10%. | |
Zbrojíř III (Armorer III) |
expertní | Sníží zranění o 15%. | |
Artilerie I (Artillery I) |
základní | Hrdina získá kontrolu nad balistou, která bude střílet 2x za kolo a zvýší še šance na dvojnásobné zranění. | 50% šance na dvojnásobné zranění. |
Artilerie II (Artillery II) |
pokročilá | 75% šance na dvojnásobné zranění. |
|
Artilerie III (Artillery III) |
expertní | Balista vždy způsobí dvojnásobné zranění. |
|
Balistika I (Ballistics I) |
základní | Hrdina získá kontrolu nad katapultem, který bude střílet vícekrát za kolo s větší přesností. | 1 střela, 60% šance zasáhnout cílenou zeď. 50% šance na maximální zranění. |
Balistika II (Ballistics II) |
pokročilá | 2 střely, stejné jako základní. |
|
Balistika III (Ballistics III) |
expertní | 2 střely s maximálním poškozením. 75% šance zasáhnout cílovou zeď. |
|
První Pomoc I (First Aid I) |
základní | Hrdina získá kontrolu nad stanem první pomoci, jehož efektivita se zvýší. | Regeneruje až 50 životů. |
První Pomoc II (First Aid II) |
pokročilá | Regeneruje až 75 životů. | |
První Pomoc III (First Aid III) |
expertní | Regeneruje až 100 životů. | |
Vedení I (Leadership I) |
základní | Jednotky získají bonus k morálce. | +1 k Morálce. |
Vedení II (Leadership II) |
pokročilá | +2 k Morálce. | |
Vedení III (Leadership III) |
expertní | +3 k Morálce. | |
Štěstí I (Luck I) |
základní | Jednotky získají bonus ke štěstí. | +1 ke Štěstí. |
Štěstí II (Luck II) |
pokročilá | +2 ke Štěstí. | |
Štěstí III (Luck III) |
expertní | +3 ke Štěstí. | |
Útok I (Offense I) |
základní | Zvýší poškození jednotek při boji na blízko. | Zvýší poškození o +10%. |
Útok II (Offense II) |
pokročilá | Zvýší poškození o +20%. | |
Útok III (Offense III) |
expertní | Zvýší poškození o +30%. | |
Rezistence I (Resistance I) |
základní | Dává jednotkám % šanci na to, že nepřátelská magie selže a nebude mít žádný efekt. | 5% šance na selhání kouzla. |
Rezistence II (Resistance II) |
pokročilá | 10% šance na selhání kouzla. | |
Rezistence III (Resistance III) |
expertní | 20% šance na selhání kouzla. | |
Taktika I (Tactics I) |
základní | Umožní hrdinovi ještě před začátkem boje přemístit a předsunout vybrané jednotky. Vždy se počítá i soupeřova taktika a dle rozdílu se určí počet hexů pro manipulaci s armádou. |
Rozmístit jednotky je možno až o +3 hexy. |
Taktika II (Tactics II) |
pokročilá | Rozmístit jednotky je možno až o +5 hexů. |
|
Taktika III (Tactics III) |
expertní | Rozmístit jednotky je možno až o +7 hexů. |
|
Magické dovednosti | |||
Dovednost | Úroveň | Popis | Účinek |
Magie Vzduchu I (Air Magic I) |
základní | Zvýší efektivitu kouzel magie vzduchu. | Hrdina může sesílat kouzla magie vzduchu na základní úrovni. |
Magie Vzduchu II (Air Magic II) |
pokročilá | Hrdina může sesílat kouzla magie vzduchu na pokročilé úrovni. |
|
Magie Vzduchu III (Air Magic III) |
expertní | Hrdina může sesílat kouzla magie vzduchu na expertní úrovni. |
|
Magie Země I (Earth Magic I) |
základní | Zvýší efektivitu kouzel magie země. | Hrdina může sesílat kouzla magie země na základní úrovni. |
Magie Země II (Earth Magic II) |
pokročilá | Hrdina může sesílat kouzla magie země na pokročilé úrovni. |
|
Magie Země III (Earth Magic III) |
expertní | Hrdina může sesílat kouzla magie země na expertní úrovni. |
|
Magie Ohně I (Fire Magic I) |
základní | Zvýší efektivitu kouzel magie ohně. | Hrdina může sesílat kouzla magie ohně na základní úrovni. |
Magie Ohně II (Fire Magic II) |
pokročilá | Hrdina může sesílat kouzla magie ohně na pokročilá úrovni. |
|
Magie Ohně III (Fire Magic III) |
expertní | Hrdina může sesílat kouzla magie ohně na expertní úrovni. |
|
Magie Vody I (Water Magic I) |
základní | Zvýší efektivitu kouzel magie vody. | Hrdina může sesílat kouzla magie vody na základní úrovni. |
Magie Vody II (Water Magic II) |
pokročilá | Hrdina může sesílat kouzla magie vody na pokročilé úrovni. |
|
Magie Vody III (Water Magic III) |
expertní | Hrdina může sesílat kouzla magie vody na expertní úrovni. |
|
Orlí Oko I (Eagle Eye I) |
základní | Hrdina získá šanci na "odkoukání" kouzel seslaná nepřítelem během bitvy. Tato kouzla se permanentně naučí, jako by navštívil Cech magie. |
40% šance naučit se kouzla I. a II. úrovně. |
Orlí Oko II (Eagle Eye II) |
pokročilá | 50% šance naučit se kouzla I., II. a III. úrovně. |
|
Orlí Oko III (Eagle Eye III) |
expertní | 60% šance naučit se kouzla I., II., III. a IV. úrovně. |
|
Učenec I (Scholar I) |
základní | Učenec může učit ostatní hrdiny nová kouzla, která zná a sám se naopak může naučit od ostatních spřátelených hrdinů, pokud se s nimi setká na mapě dobrodružství. |
Učí kouzla I. a II. úrovně. |
Učenec II (Scholar II) |
pokročilá | Učí kouzla I., II. a III. úrovně. | |
Učenec III (Scholar III) |
expertní | Učí kouzla I., II., III. a IV. úrovně. | |
Čarodějnictví I (Sorcery I) |
základní | Zvýší poškození všech kouzel a jejich efektivitu. | Efektivita zvýšena o +5%. |
Čarodějnictví II (Sorcery II) |
pokročilá | Efektivita zvýšena o +10%. | |
Čarodějnictví III (Sorcery III) |
expertní | Efektivita zvýšena o +15%. | |
Moudrost I (Wisdom I) |
základní | Umožní hrdinovi učení se kouzel vyšších úrovní. | Hrdina se může naučit kouzla III. úrovně. |
Moudrost II (Wisdom II) |
pokročilá | Hrdina se může naučit kouzla IV. úrovně. |
|
Moudrost III (Wisdom III) |
expertní | Hrdina se může naučit kouzla V. úrovně. |
|
Ostatní dovednosti | |||
Dovednost | Úroveň | Popis | Účinek |
Diplomacie I (Diplomacy I) |
základní | Zvýší šanci, že se neutrální armáda na mapě dobrodružství přidá k hrdinovi a snižuje cenu vzdání se jinému hrdinovi v bitvě. |
25% jednotek, které by normálně před vámi utekly se budou chtít přidat. 20% snížení ceny při vzdávání se. |
Diplomacie II (Diplomacy II) |
pokročilá | 50% jednotek, které by normálně před vámi utekly se budou chtít přidat. 40% snížení ceny při vzdávání se. |
|
Diplomacie III (Diplomacy III) |
expertní | 100% jednotek, které by normálně před vámi utekly se budou chtít přidat. 60% snížení ceny při vzdávání se. |
|
Hospodaření I (Estates I) |
základní | Hrdina každý den produkuje určitou částku zlata. | 125 zlata denně. |
Hospodaření II (Estates II) |
pokročilá | 250 zlata denně. | |
Hospodaření III (Estates III) |
expertní | 500 zlata denně. | |
Inteligence I (Intelligence I) |
základní | Přidá hrdinovi magické body navíc. | +25% magických bodů navíc. |
Inteligence II (Intelligence II) |
pokročilá | +50% magických bodů navíc. | |
Inteligence III (Intelligence III) |
expertní | +100% magických bodů navíc. | |
Učení I (Learning I) |
základní | Zvyšuje počet zkušeností, které hrdina získá v boji. | +5% ke zkušenostem z boje. |
Učení II (Learning II) |
pokročilá | +10% ke zkušenostem z boje. | |
Učení III (Learning III) |
expertní | +15% ke zkušenostem z boje. | |
Logistika I (Logistics I) |
základní | Zvýší hrdinův pohyb po souši. | +10% k pohybu. |
Logistika II (Logistics II) |
pokročilá | +20% k pohybu. | |
Logistika III (Logistics III) |
expertní | +30% k pohybu. | |
Mystika I (Mysticism I) |
základní | Hrdina každý den získá daný počet magických bodů zpět (regeneruje si je). | 2 body / den. |
Mystika II (Mysticism II) |
pokročilá | 3 body / den. | |
Mystika III (Mysticism III) |
expertní | 4 body / den. | |
Navigace I (Navigation I) |
základní | Zvýší hrdinův pohyb po moři. | +50% k pohybu. |
Navigace II (Navigation II) |
pokročilá | +100% k pohybu. | |
Navigace III (Navigation III) |
expertní | +150% k pohybu. | |
Nekromancie I (Necromancy I) |
základní | Část zabitých jednotek nepřítele je oživena jako Kostlivci. | 10% zabitých jednotek. |
Nekromancie II (Necromancy II) |
pokročilá | 20% zabitých jednotek. | |
Nekromancie III (Necromancy III) |
expertní | 30% zabitých jednotek. | |
Hledání Cest I (Pathfinding I) |
základní | Sníží postih při pohybu přes nerovný terén. | Postih snížen o 25%. |
Hledání Cest II (Pathfinding II) |
pokročilá | Postih snížen o 50% | |
Hledání Cest III (Pathfinding III) |
expertní | Postih snížen o 75% | |
Průzkum I (Scouting I) |
základní | Zvýší hrdinův dohled na mapě dobrodružství. | Dohled zvýšen o +1. |
Průzkum II (Scouting II) |
pokročilá | Dohled zvýšen o +2. | |
Průzkum III (Scouting III) |
expertní | Dohled zvýšen o +3. |